کد خبر: ۱۶۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 22
سرطان دهانه رحم یکی از فراگیرترین سرطانها میان زنان جهان است؛ به دلیل همین شیوع هر زنی باید با نشانه‌ها و علائم آغازین ابتلا به آن آشنا باشد تا در صورت لزوم پیش از گستردگی سرطان به درمان آن روی آورد
شفاآنلاین>سلامت> سرطان دهانه رحم  یکی از فراگیرترین سرطانها میان زنان جهان است؛ به دلیل همین شیوع هر زنی باید با نشانه‌ها و علائم آغازین ابتلا به آن آشنا باشد تا در صورت لزوم پیش از گستردگی سرطان به درمان آن روی آورد.

به گزارش شفاآنلاین، این سرطان به سلول‌های دهانه رحم حمله می‌کند و طی آن، ویروسی به نام پاپلیوم انسانی (human papilloma virus یا به طور اختصار: HPV) منطقه‌ای از پایین رحم را هدف می‌گیرد که به واژن متصل می‌شود.

 زنان در تمام سنین در معرض خطر ابتلا به این سرطان (Cancer)پس از آغاز مقاربت جنسی قرار می‌گیرند. از این رو توصیه می‌شود که اگر متوجه علائمی از شروع این سرطان شدید بسرعت برای درمان اقدام کنید چراکه ممکن است دچار سرطانی نسبتا پیشرفته باشید.

برخی از علائم ابتلا به سرطان رحم در ادامه ذکر شده است:

خونریزی غیرطبیعی از واژن
اکثر زنان مبتلا به سرطان دهانه رحم به طور مرتب، خونریزی نامنظمی را مشاهده می‌کنند که می‌تواند شاخصی مرتبط با ابتلا به این سرطان باشد. این خونریزی احتمالا بین دوره‌های قاعدگی، پس از مقاربت، در دوره یائسگی و حتی پس از تست ناحیه لگن رخ می‌دهد.

درد طی مقاربت و فعالیت جنسی
نزدیکی دردناک، علامت مهم و هشداردهنده دیگری مبنی بر احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم و نشانه‌ای از پیشرفت (Development)آن است که حاکی از درگیرشدن بخش‌های زیادی از بافت‌ها و اندام‌های تولید مثل به سرطان است. این علامت را نادیده نگیرید و برای معاینه رحم به پزشک مراجعه کنید.

احساس ناراحتی هنگام ادرار کردن
ادرار سخت و توام با ناراحتی یکی از واضحترین و فراگیرترین نشانه‌های این بیماری مرگبار است. ناراحتی حین ادرار، شامل احساس سوزش، خارش یا حساسیت شدید می‌شود که نشانه گسترش غدد سرطانی به بافتهای اطراف است.

طولانیتر شدن دوره قاعدگی
از جمله علائم دیگر در این زمینه، طولانیتر و سخت‌تر شدن دوره عادت ماهانه از حد معمول و طبیعی است. تحریک دهانه رحم به سبب گسترش سرطان، احتمالا می‌تواند یکی از عوامل ایجاد این مشکل باشد. خونریزی در این هنگام گاه چنان سنگین و زیاده از حد می‌شود که هر دو ساعت یک بار باید نوار بهداشتی را تعویض کرد.

کاهش وزن
همانند شکلهای دیگر سرطان، کاهش ناخواسته وزن را می‌توان یکی دیگر از نشانه‌های سرطان دهانه رحم دانست. هنگام ابتلا به سرطان، سیستم ایمنی بدن بسختی درگیر مبارزه با سلول‌ها و غدد سرطانی است و بدن پروتئین‌های کوچکی به نام سیتوکین تولید می‌کند تا با آن، چربی به گونه‌ای فراتر از حالت طبیعی شکسته شود. چنین روندی منجر به کاهش وزن، صرفنظر از نوع رژیم غذایی می‌شود. بنابراین، اگر متوجه شدید در حال از دست دادن وزن به طور ناگهانی هستید و برخی از نشانه‌های دیگر ذکرشده در این نوشتار را نیز دارید، احتمال ابتلایتان به سرطان دهانه رحم بالاست و باید هرچه زودتر معاینات جدی پزشکی را مد نظر قرار دهید.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، ابتلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: