کد خبر: ۱۶۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 22
محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت و درمان ایران در این دیدار که 'حمید معیر' سفیر کشورمان در بخارست نیز حضور داشت با تاکید بر وجود اراده سطح عالی برای توسعه هرچه بیشتر همکاری های سیاسی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در سایر حوزه های فنی و تخصصی از جمله بهداشت و درمان نیز گسترش یابد
شفا آنلاین>سلامت> 'محسن اسدی لاری' قائم مقام وزارت بهداشت و درمان کشورمان که برای شرکت در سمپوزیوم بین المللی مبارزه با بیماری های عفونی به بخارست سفر کرده است با وزیر بهداشت رومانی دیدار و دو طرف بر زمینه های گسترش روابط دو کشور در حوزه بهداشت و درمان تاکید کردند.

به گزارش شفا آنلاین، 'فلورین بودوگ' وزیر بهداشت و درمان رومانی رروز پنجشنبه در این ملاقات با اشاره به نیازهای این کشور در بخش واکسیناسیون و تامین داروها و تجهیزات مورد نیاز بهداشتی و درمانی نسبت به مشارکت بخش خصوصی کشورمان در پروژه های در دست اجرای رومانی ابراز تمایل کرد.

وی با تایید وجود ظرفیت های همکاری فیمابین از راه اندازی پروژه های مشترک دارویی به منظور تامین نیازهای اقلام خاص بازار رومانی استقبال کرد.

محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار که 'حمید معیر' سفیر کشورمان در بخارست نیز حضور داشت با تاکید بر وجود اراده سطح عالی برای توسعه هرچه بیشتر همکاری های سیاسی و اقتصادی ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در سایر حوزه های فنی و تخصصی از جمله بهداشت و درمان نیز گسترش یابد.

اسدی لاری افزود: جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی گسترده ترین روابط را با اتحادیه اروپا دارد و در همین راستا شایسته است که ظرفیت بالای همکاری های دوجانبه با رومانی بکاربرده شود.

وی همچنین با توجه به پیشرفت های چشمگیر ایران در بخش بهداشت، آمادگی کشورمان را برای همکاری در بخشهای دارو و درمان در زمینه انتقال تجربیات و دستاوردهای علمی و فنی با رومانی ابراز کرد.

در ادامه این ملاقات پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری بهداشتی و درمانی ایران و رومانی بین طرفین مبادله و مقرر شد پس از تکمیل برخی موارد اصلاحی برای امضاء توسط وزرای بهداشت دو کشور نهایی شود.

در پایان این دیدار پیام دعوت سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به منظور سفر وزیر بهداشت رومانی به تهران ارائه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: