کد خبر: ۱۶۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 21
همه افراد دوست دارند تا در کمترين زمان ممکن بهترين نتيجه را کسب کنند و به قول معروف ره صد ساله را يک شبه طي کنند
شفاآنلاین>تغذیه> همه افراد دوست دارند تا در کمترين زمان ممکن بهترين نتيجه را کسب کنند و به قول معروف ره صد ساله را يک شبه طي کنند! اما اين کار واقعا نشدني است. امروزه مصرف قرص هاي لاغري بشدت افزايش يافته و افراد بسياري با استفاده از اين قرص ها عوارض بسيار ناگواري را متحمل شده اند.در ادامه شما را با پيامد هاي خطرناک مصرف اينگونه دارو ها آشنا خواهيم کرد. يک متخصص تغذيه گفت: کاهش وزن مي تواند از طريق کاهش آب بدن و کاهش توده عضلات بدن اتفاق بيفتد اما کاهش وزني تبعات کمتري دارد که از طريق کاهش توده چربي باشد.

به گزارش شفاآنلاین،عضو هيئت علمي دانشگاه تهران اظهارداشت: هميشه منظور از کاهش وزن، کاهش توده چربي است. زيرا کاهش وزن هم مي تواند از طريق کاهش آب بدن اتفاق بيفتد و هم مي تواند از طريق کاهش (Decrease)عضلات بدن رخ دهد اما کاهش وزني تبعات کمتري دارد و چاقي را از فرد دور مي کند که از طريق کاهش توده چربي باشد.

وي افزود: فردي که وزن خود را از طريق کاهش توده چربي کم کند؛ به طور معمول مي تواند با يک رژيم مناسب در هفته نيم کيلو الي يک کيلوگرم وزن از دست بدهد.اين متخصص تغذيه تصريح کرد: متاسفانه روش هايي که کار را ظاهرا سريع پيش مي برد و کاهش وزني بيش از يک کيلوگرم در هفته براي فرد را به همراه دارد نه تنها تبعات چاقي را از بين نمي برد بلکه تبعات آن را بيشترکرده و فرد را در معرض بيماري هاي ديگري هم قرار مي دهد.

حسيني ادامه داد: براي از دست دادن وزن (Weight)بهتر است اين موضوع جا بيفتد که به دنبال کاهش توده چربي باشيم نه کاهش وزن به هر روشي. متاسفانه از اين موضوع بسيار سوءاستفاده مي شود و بسياري از داروهايي که تحت عنوان داروي لاغري در بازار موجود هستند کاهش وزن را سبب مي شوند اما اين کاهش وزن، کاهش توده چربي نيست.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران اظهار کرد: اگر ما در روز 500 کالري منفي بشويم در آخر هفته 500 گرم کاهش وزن خواهيم داشت و اگر در روز 1000 کالري منفي شويم در هفته مي توانيم يک کيلوگرم وزن خود را کم کنيم. با همين نسبت مي توان در نظر گرفت که يک فرد چقدر مي تواند از طريق توده چربي، کاهش وزن داشته باشد.

وي همچنين تصريح کرد: داروهايي مي توانند کمک کننده باشند که انرژي دريافتي ما را کم کند يا باعث شوند بدن ما بيشتر از حالت عادي کالري بسوزاند.اين متخصص تغذيه عنوان کرد: روزي يک ساعت ورزش باعث مي شود 150 الي 200 کالري از بدن سوزانده شود و فرد در آخر يک هفته مي تواند حدود 150 الي 200 گرم کاهش وزن داشته باشد.

وي افزود: متاسفانه اکثر داروهايي که تبليغ مي شوند داروهايي هستند که دفع آب بدن را زياد مي کند و رژيم هاي غلطي که در باشگاه ها توصيه مي شود يا در شبکه هاي مجازي تبليغ مي شود روش هاي غلطي است که فرد را با کاهش توده عضلاني دچار کاهش وزن مي کنند و اين مي تواند تبعات جدي براي فرد داشته باشد.

حسيني ادامه داد: کاهش توده عضلاني در طولاني مدت يا کوتاه مدت مي تواند باعث کاهش متابوليسم و سوخت و ساز بدن شود اما به سرعت وزن از دست رفته برمي گردد و به طور مثال اگر فردي 20 کيلوگرم کاهش وزن داشته است، 25کيلوگرم وزن باز مي گردد و ديگر امکان از دست دادن وزن از طريق توده چربي امکان پذير نخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: