کد خبر: ۱۶۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 21
مسأله تغذیه دانش‌آموزان طی ساعاتی که در مدرسه به سر می‌برند، از جمله دغدغه‌های ذهن والدین بوده و هست
شفاآنلاین>تغذیه> مسأله تغذیه دانش‌آموزان طی ساعاتی که در مدرسه به سر می‌برند، از جمله دغدغه‌های ذهن والدین بوده و هست؛ شاید بعضی از بچه‌ها با خوردنی‌های ساده مثل لقمه ای نان و پنیر- که اتفاقاً بسیار هم سالم است- میانه‌ای نداشته باشند و ترجیح بدهند تنقلات غیرمفید و ناسالم مصرف کنند.

به گزارش شفاآنلاین، سؤال این است که چطور می‌توان ذائقه آنها را به سمت تغذیه سالم(Healthy) نزدیک کرد؟ دکترمسعود چینی گرزاده در زمینه رفع این مشکل پیشنهادهایی دارد که می‌تواند کمک‌کننده باشد، او می‌گوید: هر ساندویچی که برای کودک درست می‌کنید گوجه فرنگی و خیارشور را طوری در نان بگذارید که نان را له و آب دار نکند، بهتر است ساندویچ‌ها را همراه با کودک درست کنید یعنی او را در درست کردن ساندویچ تشویق کنید مطمئن باشید که علاقه بیشتری به خوردن آنها نشان خواهد داد.

همه خوراکی‌ها را در یک پلاستیک (Plastic)قرار ندهید بلکه برای هر میان وعده پلاستیک فریزر جدا در نظر بگیرید. به گفته این مشاور تغذیه، بهترین نوع لقمه‌های خانگی نان و پنیر و گردو یا کتلت و انواع کوکوهای خانگی است تا جایی که می‌توانید سوسیس و کالباس را از میان وعده‌های مدرسه حذف کنید، مصرف بیسکوئیت‌ها و کیک‌های استاندارد به مراتب بی‌ضررتر از سوسیس و کالباس است.البته استفاده از ظروف پلاستیکی طرح دار و کارتونی هم در باز کردن اشتهای بچه‌ها و تمایل بیشتر آنها به خوردن تغذیه خانگی بی‌تأثیر نیست.
برچسب ها: تغذیه ، سالم ، پلاستیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: