کد خبر: ۱۶۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
یک عضو پدافند غیرعامل سازمان غذا و دارو با تاکید بر جایگاه پدافند غیرعامل در پیشگیری و کاهش تلفات در بحران‌ها، برنامه‌ریزی در حوزه تخصیص بودجه دارویی و تامین داروی زائرین اربعین حسینی در سفر به نجف و کربلای معلی را از جمله اقدامات پدافند عاملی در حوزه دارو برشمرد.
شفا آنلاین>سلامت>یک عضو پدافند غیرعامل سازمان غذا و دارو با تاکید بر جایگاه پدافند غیرعامل در پیشگیری و کاهش تلفات در بحران‌ها، برنامه‌ریزی در حوزه تخصیص بودجه دارویی و تامین داروی زائرین اربعین حسینی در سفر به نجف و کربلای معلی را از جمله اقدامات پدافند عاملی در حوزه دارو برشمرد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد عاقل افزود: معاونت‌های غذا و داروی  دانشگاههایی مثل اهواز، ایلام، کرمانشاه، خرم آباد و آن گروه از دانشگاه‌هایی که به دلیل نزدیکی به کشور عراق  توفیق خدمت‌رسانی بیشتری به زوار امام حسین دارند؛ از این  مبحث مهم که در حوزه پدافند غیر عامل ارزشی دو چندان می یابد غافل نباشند.

وی با بیان اینکه به مجموعه اقداماتی که مستلزم به کارگیری جنگ‌افزار نیست و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد پدافند غیرعامل اطلاق می‌شود، گفت: از بین تاثیر پدافند غیرعامل در سه فضای سایبری، زیستی و هسته ای، بیش از ۸۰درصد ایرانیان با دسترسی به رایانه عملا به فضای سایبری متصل هستند که این موضوع امکان افزایش تهدیدات در این فضا را بیشترمی‌کند.  به همین دلیل آموزش‌های لازم برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی به مردم ضروری  به نظر می رسد.

وی تهدیدات آلودگی، ریزگردهای تنفسی، آب و خاک را شامل عوامل زیستی و هسته‌ای برشمرد و اظهارکرد: موضوع پدافند غیرعامل تهدیداتی با منشاء خصمانه است و منشاء طبیعت در قالب مدیریت بحران و حوادث طبیعی تعریف می شود.

عاقل تصریح کرد: با توجه به موقعیت کشور، نیاز به اجرای موفق برنامه‌های پدافند غیرعامل در آن بیشتر حس می‌شود. لذا شرایطی باید فراهم کرد تا در صورت به وجود آمدن حوادث ناگوار با برنامه‌ریزی دقیق و امکانات لازم از ایجاد بحران جلوگیری شود.

مدیر کل حراست سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل یک مبحث تخصصی وکارشناسی است که در آن بحث پیشگیری از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری از امکانات، منابع موجود و عزم ملی در راستای تامین، حفظ و ارتقای سلامت مقوله ای است که منافعش  درهنگام ضرورت عیان می شود؛ زمانی که با اقداماتی سریع و از پیش تعیین شده آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

عاقل از جمله دیگر اقدامات پدافند غیر عاملی که در حوزه سازمان غذا و دارو  به انجام آن الزام وجود دارد را ایجاد انبارهای دارویی ایمن دانست که باید  در کارخانجات دارویی کشور وجود داشته باشد تا در مواقع بحران از عدم تامین وتدارک دارو پیشگیری کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو این عضو پدافند غیرعامل سازمان غذا و دارو یکی از برنامه‌های  وزارت بهداشت و به تبع آن سازمان غذا و دارو را  در حوزه پدافند غیرعامل  اقدامات پیشگیرانه و کاهش بحران در بحث غذا و دارو دانست و اظهارکرد: بر همین اساس جلسات مستمر و ستادی در خصوص تامین و تدارک دارو و برنامه‌ریزی برای کشیک شرکت‌های پخش جهت ارائه خدمات دارویی در شرایط بحران همواره برگزار می‌شود.
برچسب ها: پدافند ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: