کد خبر: ۱۶۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 21
در پایان دوره مطالعه، محققان دریافتند که مردانی که طی دو هفته رژیم غذایی استراحت داشتند وزن بیشتری نسبت به گروه رژیم غذایی مداوم داشتند کم کردند.

شفاآنلاین>سلامت> نتایج تازه ترین تحقیقات محققان نشان می دهد که ایجاد فاصله 2 هفته ای در رژیم غذایی باعث کاهش وزن میشود

به گزارش شفاآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی مستمر ممکن است در حقیقت مانع از کاهش وزن شود.

نواله بایرن، استاد دانشکده علوم بهداشت دانشگاه تاسمانی در استرالیا، و همکارانش که به تازگی نتایج یافته های خود را در مجله بین المللی چاقی منتشر کرده اند: گفته اندبرآوردها نشان داده هر سال حدود 45 میلیون نفر در ایالات متحده دارای رژیم غذایی هستند که هدف نخست آنها کاهش وزن است.

اما نتایج مطالعه جدید نشان می دهد که فرد در هنگام قطع رژیم نباید احساس گناه  داشته باشد.

پروفسور برن و همکارانش که پس ازبررسی درباره 51 مرد چاق 25 تا 54 ساله به نتایج مورد نظردست یافتند، مردان را به طور تصادفی به یکی از دو گروه رژیم غذایی اختصاص دادند. یک گروه برای پیگیری یک رژیم غذایی محدود با کالری محدود به مدت 16 هفته نیاز داشتند.

مردان گروه دیگر نیز از یک رژیم غذایی با محدودیت کالری استفاده می کردند. اما دو هفته استراحت و خروج از رژیم را دربرنامه داشتند. در حالی که طی آن کالری مصرفی خود را به میزان کافی افزایش دادند تا وزن خود را پایدار نگه دارند. این دوره به مدت 30 هفته تکرار شد، به این معنی که آنها نیز در مجموع 16 هفته رژیم غذایی گرفتند.

کاهش وزن فوق العاده با این نوع رژیم

در پایان دوره مطالعه، محققان دریافتند که مردانی که طی دو هفته رژیم غذایی استراحت داشتند وزن بیشتری نسبت به گروه رژیم غذایی مداوم داشتند کم کردند.

علاوه بر این، تیم تحقیق متوجه شد که 6 ماه پس از قطع رژیم غذایی با محدودیت کالری، مردان که در رژیم غذایی متناوب مشغول به فعالیت بودند، کاهش وزنی حدود 8 کیلوگرم بیشتر از مردانی داشتند که به طور مداوم تغذیه می کردند.

محققان می گویند که یافته های آنها نشان می دهد که روش 2 هفته استراحت و 2 هفته رژیم غذایی ممکن است برای کاهش وزن مداوم مفید باشد.

برچسب ها: سلامت ، کاهش وزن ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: