کد خبر: ۱۶۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 20
کاهش هزینه ها و مدیریت منابع جزء سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و مورد تاکید قانون برنامه ششم توسعه است، ضمن اینکه مجلس و دولت نیز تاکید دارند که منابع در حوزه سلامت کاملا مدیریت‌ شده هزینه شود
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری در حوزه سلامت، گفت: صرف منابع درمانی بدون ضابطه و بی‌رویه در اجرای طرح تحول سلامت مشکل ایجاد می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، اکبر رنجبرزاده با تاکید بر اصلاح عملکرد بیمه های درمان با هدف کاهش هزینه ها، اظهارداشت: کاهش هزینه ها و مدیریت منابع جزء سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت(Health) و مورد تاکید قانون برنامه ششم توسعه است، ضمن اینکه مجلس و دولت نیز تاکید دارند که منابع در حوزه سلامت کاملا مدیریت‌ شده هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت رفاه نیز باید اقدامات لازم را در جهت مدیریت منابع و جلوگیری از هزینه های بی رویه انجام دهد، افزود: مدیریت منابع و کاهش هزینه ها باید با توجه به روش هایی مانند اجرای نظام ارجاع(Referral system) مورد توجه قرار گیرد؛ اما درحال حاضر بودجه کشور محدود بوده و نمی توان با چنین جمعیتی و این میزان از خدمات، منابع را بی رویه هزینه کرد.

رنجبرزاده با بیان اینکه عدم همخوانی در میزان منابع و هزینه ها اجرای طرح تحول سلامت را دچار مشکل می کند، تصریح کرد: عدم تعادل منابع و مصارف همچنین موجب تحمیل هزینه های جبران ناپذیر به گیرندگان خدمت می شود، بنابراین وزارتخانه های بهداشت و رفاه باید در این خصوص به وظایف خود عمل کنند؛ البته منابع تامین اجتماعی(Social Security)  متعلق به ۴۰ میلیون بیمه شده بوده و بخشی از درآمد کارگران به سمت خدمات سلامت حرکت می کند.

وی ا اشاره به اینکه بیمه پایه سلامت متناسب با گیرندگان خدمت باید پرداخت شود، گفت: تامین اجتماعی باید در هزینه های بیمارستان های ملکی و تحت پوشش خود نیز بسیار کنترل شده عمل کند، یعنی هزینه ها را نباید بر منابع بیمه ای تحمیل کرد؛ زیرا مشکلات دراین شرایط را نمی توان به آسانی حل کرد.

رنجبرزاده با تاکید براینکه نمی توان بی ضابطه و بدون توجه به قانون منابع حوزه سلامت را هزینه کرد، گفت: هزینه ها در بیمارستان های دولتی و خصوصی نیز باید کنترل شده باشد؛ نباید شرایطی را فراهم کرد که هزینه های غیرضرور بر منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی تحمیل شود؛ درگذشته مشاهده می شد که تامین اجتماعی دفترچه های بیمه بدون هویت بلامحل برای افراد دارای رابطه صادر می کند اما خوشبختانه این رویه تغییر کرده است.

عضو هیات رئیسه مجلس، افزود: کنترل منابع و کاهش هزینه ها یکی از راه های درست برای پیشرفت در حوزه سلامت است که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: