کد خبر: ۱۶۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 29
در این نوشتار، ما به هشت راه حل خانگی که باعث توقف خونریزی جزئی می شوند نگاه می کنیم

شفاآنلاین>سلامت> آسیب های ناشی از خونریزی بسیار شایع هستند، اما حتی خونریزی جزئی ناشی از برش ها و خراش ها نیز باید متوقف شود.

به گزارش گروه ترجمه شفاآنلاین، اغلب این آسیب ها را می توان در خانه درمان کرد، اما مهم است که این درمان ها با دستکش و پس از شستشوی دست باشد.
در این نوشتار، ما به هشت راه حل خانگی که باعث توقف خونریزی جزئی می شوند نگاه می کنیم.

1. فشار دادن محل زخم
فشار مداوم و ثابت بر روی زخم بهترین راه برای متوقف کردن خونریزی است. یک قطعه تمیز و خشک از باند، حوله یا پارچه را روی زخم قرار دهید و با هر دو دست فشار دهید تا خونریزی متوقف شود.

2. منطقه آسیب دیده را در سطح بالا نگه دارید.
کاهش جریان خون نیز به توقف خونریزی کمک می کند، بنابراین اگر ممکن باشد، منطقه آسیب دیده را بالا ببرید.
اگر صدمه به دست یا بازو باشد، آن را به سادگی بالای سر  ببرید. اگر اندام تحتانی آسیب دیده باشد دراز بکشید و اندام آسیب دیده را بالا نگه دارید.

3. استفاده از یخ
استفاده از یخ پیچیده شده در پارچه تمیز و خشک در محل آسیب، عروق خونی را لخته می کند واجازه می دهد لخته شدن سریع تر شود و توقف خونریزی شود.

4. چای
چای یک درمان محبوب برای درمان خونریزی به خصوص بعد ازعمل های جراحی دندانپزشکی می باشد. چای حاوی تانن است که  باعث لخته شدن خون می شود.

5. موم های ژله ای
ژله می تواند برای کاهش میزان خونریزی استفاده شود.
بسیاری از لوازم آرایشی، از جمله موم های لب و محصولات وازلین، حاوی ژله می باشند. این شامل ترکیبی از روغن و واکس است که می تواند برای محافظت از پوست استفاده شود.

6. جادوگر فندق (Witch hazel)

جادوگر فندق یک گیاه با بوته آمریکای شمالی است که به آسانی در داروخانه ها و برخی فروشگاه های مواد غذایی، معمولا به شکل مایع موجود است و شناخته شده است که باعث توقف خونریزی می شود.

7. ضد عرق
کلرید آلومینیوم در ضد عرق نیز ممکن است به عروق خونی برای کمک به لخته شدن زخم کمک کند .

8. دهان شویه
الکل موجود در دهان شویه به عنوان یک منقبض کننده و باعث لخته شدن خون می شود.
همچنین، آمینوکاپرویک اسید (Amicar) می تواند به درمان خونریزی در دهان ناشی از کار دندانپزشکی کمک کند. با این حال، سعی نکنید مایع را در داخل دهان بکشید، زیرا این می تواند لخته خون را باز نماید و زخم را تشدید کند.

برچسب ها: خونریزی ، سلامت ، زخم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: