کد خبر: ۱۶۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 17
امیدوارم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در دوران خدمت دولت دوازدهم بتوانیم شاخص‌های این بخش از جمله زمان رسیدن اورژانس پیش بیمارستانی به بالین بیمار، زمان رساندن بیمار به مراکز درمانی، تعداد آمبولانس‌ها، پایگاه‌های اورژانس زمینی و هوایی، تعداد متخصصان طب اورژانس و پزشکان شاغل در اورژانس‌ها را نیز به سطح استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کنیم

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت کیفیت خدمات اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی، ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم شاخص‌های اورژانس کشور به سطح استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در پیامی به مناسبت ۲۶ شهریور ماه روز «فوریت‌های پزشکی و اورژانس» آورده است: «بیست و ششم شهریور که به عنوان «روز فوریت‌های پزشکی و اورژانس» نام‌گذاری شده، فرصت مغتنمی است تا از تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در اورژانس پیش بیمارستانی و بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها سپاسگزاری کنم. عزیزانی که در رویدادهای گوناگون، از یک سانحه رانندگی تا حوادث گسترده، نخستین مواجهه را با مصدومان و همراهان ایشان دارند و با صبر و بردباری، خدمات اولیه را که نقشی حیاتی در بهبود وضعیت سانحه‌دیدگان دارد، به آنان ارائه می‌دهند.

طی چهارسال گذشته، تلاش کردیم هم از لحاظ تجهیزات و هم استانداردسازی زیرساخت‌ها، کیفیت خدمات این بخش‌ها را ارتقاء دهیم. از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی(Air Emergency)، به‌کارگیری ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته در سطح کشور و ۲۰۰ دستگاه موتور آمبولانس در کلان شهر تهران، ساخت و گسترش ۱۲۵ بخش اورژانس در بیمارستان‌های تروما، افزایش ۱۵۰۰ تخت اورژانس و بهسازی و استانداردسازی ۱۸۰ بخش اورژانس در سراسر کشور اشاره کرد؛ اقدام مهم دیگری که در راستای توسعه عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی صورت گرفت، برقراری ارتباط پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ با مراکز بهداشت روستایی بود که خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را به روستاها گسترش داد.

امیدوارم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در دوران خدمت دولت دوازدهم بتوانیم شاخص‌های این بخش از جمله زمان رسیدن اورژانس پیش بیمارستانی به بالین بیمار، زمان رساندن بیمار به مراکز درمانی، تعداد آمبولانس‌ها(Ambulance)، پایگاه‌های اورژانس زمینی و هوایی، تعداد متخصصان طب اورژانس و پزشکان شاغل در اورژانس‌ها را نیز به سطح استانداردهای جهانی نزدیک‌تر کنیم.

در پایان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عزیزانی که حین ماموریت و در راه خدمت به هموطنان، جان خویش را فدا کردند، از زحمات بی‌شائبه پرسنل محترم اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی قدردانی کرده، از خداوند منان، سلامت و سربلندی ایشان و توفیق خدمت بیشتر را خواهانم.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: