کد خبر: ۱۶۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 18
نكته بسيار مهم اين است كه افرادی که موهای خود را رنگ یا فر کرده اند نبايد از تقويت كننده ها و رنگ هاي گياهي با هم استفاده كنند زيرا مواد شيميايي و گياهي در تضاد هستند و استفاده از اين مواد با هم باعث پوسيدگي و خرد شدن تدريجي موها مي شود.

شفا آنلاین:يكي از مهمترين نكات در مورد سلامت مو <Hair health>اين است موها به هر رنگ و مدلي كه باشند بايد مرتب تقويت شده و بررسی شوند. موهاي طبيعي كه فاقد رنگدانه شيميايي يا گياهي هستند با تغذيه سالم، كوتاهي و شستشوي مرتب و استفاده حداقل از حرارت سشوار يا اتو و … سالم و درخشان مي مانند ولي در مورد موهاي رنگ، فر، دكلره و يا صاف شده بصورت شيميايي بايد مراقبت های مرتب زير نظر متخصصين صورت گيرد.

به گزارش شفا آنلاین:نكته بسيار مهم اين است كه افرادی که موهای خود را رنگ یا فر کرده اند نبايد از تقويت كننده ها و رنگ هاي گياهي با هم استفاده كنند زيرا مواد شيميايي و گياهي در تضاد هستند و استفاده از اين مواد با هم باعث پوسيدگي و خرد شدن تدريجي موها مي شود.

همچنین استفاده از رنگ ها ، اكسيدان و پودر هاي دكلره نا مرغوب داراي آمونياك بالا و همچنين انجام رنگ و مش و ساير خدمات پيرايشي توسط افراد غير متخصص باعث ريزش ، پوسيدگي و آسيب هاي جدي به ساقه و ريشه مو ميشود كه در بسياري از موارد قابل بازگشت و ترميم نيست.

لازم است رنگ کردن و مش و فر کردن مو به شکل صحيح صورت گیرد زیرا به علت اينكه در حين انجام این اعمال PH مو تغيير پيدا كرده و دريچه هاي ريز روي ساقه مو باز ميشود می توان استفاده از نرم كننده و ويتامينه ها اين دريچه ها را بست و PH مو را به حالت نرمال برگرداند.

اما در خصوص مصرف ماده كراتين موضوع متفاوت است. كراتين ساختاري شبيه به پروتئين داخل مو به همين نام دارد كه به گفته سازندگان آن با ورود به ساختار مو توسط حرارت جايگزين ماده اصلي از دست رفته شده و از شكستن و خرد شدن مو جلوگيري مي كند.البته اين سرويس كه كمي هم گران است و در مورد موهايي كه بصورت شيميايي آسيب ديده و ساقه آن خرد و شكننده و زبر شده اند كاربرد دارد و كمكي به توقف ريزش مو نمي كند.

برچسب ها: نرم کننده ، رنگ مو ، فر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: