کد خبر: ۱۶۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 16
این روش که رویکردی جدید در سرطان شناسی است و ایمونوتراپی نامیده می شود به این گونه است که با تغییر« دی ان ای» برخی ویروس های خاص، می توان کاری کرد که این ویروس ها سلول های سرطانی را شناسایی و با زادوولد درون سلول، آن را نابود کنند
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان با استفاده از سیستم ایمنی بدن برای نابودکردن سلول های سرطانی، به روش جدیدی در درمان سرطان(Cancer) دست یافتند.

به گزارش شفا آنلاین،این گزارش می افزاید: در روش جدید از سیستم ایمنی بدن برای نابود کردن سلول های سرطانی استفاده می شود.

این روش که رویکردی جدید در سرطان شناسی است و ایمونوتراپی نامیده می شود به این گونه است که با تغییر« دی ان ای» برخی ویروس های خاص، می توان کاری کرد که این ویروس ها سلول های سرطانی را شناسایی و با زادوولد درون سلول، آن را نابود کنند، و یا اینکه باعث تحریک سیستم ایمنی خود بدن شوند تا به سلول حمله کند. به این ترتیب ویروس ها قادر خواهند بود به شکل غیرمستقیم باعث مرگ سلول سرطانی شوند. از آنجا که ویروس ها فقط سلول های سرطانی را هدف می گیرند آثار جانبی شیمی درمانی یا تابش درمانی را ندارد. از جمله  شرکت هایی که در زمینه ساخت واکسن و ویروس های از بین برنده سلول های سرطانی و درمان سرطان و بیماریهای عفونی فعالیت می کنند شرکت زیست فناوری «ترانس ژن» واقع در استراسبورگ است.

فیلیپ آشنار مدیرعامل« ترانس ژن» می گوید: برای درمان سرطان(Cancer) و بیماری های عفونی از ویروس های مهندسی شده استفاده می کنیم.به طور مشخص در سرطان شناسی، سیستم ایمنی بدن را به گونه ای عادت می دهیم که قوی تر عمل کند و بتواند سلول های غیرعادی مثل سلول های تومور (غده سرطانی) را از بین ببرد.

 وی می افزاید: این ویروس ها فقط سلول های سرطانی را هدف می گیرند و آثار جانبی شیمی درمانی یا تابش درمانی را ندارد.

ژان ژاک لوفور، کارشناس امور مالی در حوزه محصولات دارویی در پاریس درباره تفاوت ایمونوتراپی با شیوه های درمانی متعارف سرطان می گوید: « عوارض جانبی این روش کمتر و اثربخشی آن از روش های دیگر بیشتر است و می توان از یک دارو برای درمان سرطان های مختلف استفاده کرد.»

وی درباره آینده این نوآوری در درمان سرطان می گوید:«واضح است که این درمان به منزله انقلابی در درمان سرطان است. تأثیر آن از شیمی درمانی بیشتر است و در بعضی موارد بهبودی کامل دیده می شود.» این گونه نوآوری ها می تواند در دنیای داروسازی و صنایع درمانی انقلابی به وجود آورد اما برای شرکت های کوچک زیست فناوری، انجام تحقیقات و آزمون های بالینی پرهزینه است. به همین دلیل این نوع شرکت ها نیاز به پشتیبانی های خاص دارند. انجام تحقیقات و رسیدن به شکل نهایی محصول هزینه و زمان بر است.

شرکت« ترانس ژن» برای تامین منابع مالی لازم جهت انجام این تحقیقات، به پول نقد صاحبان سهام شرکت، پشتیبانی دولت فرانسه و وام برنامه صندوق نوآوری و بانک سرمایه گذاری اروپا متکی بوده است.

 فیلیپ آشنار مدیرعامل «ترانس ژن» می گوید: «امروز به برنامه تحقیق و طراحی بسیار بزرگی رسیده ایم که هدفش، رسیدن به نتایج بالینی معتبر است. نتیجه این برنامه طی یک سال آینده مشخص خواهد شد. می توانیم با شرکت های بزرگ داروسازی و زیست فناوری همکاری کنیم.»

سرمایه گذاران پرخطر که حامی شرکت های نوآور درحال رشد هستند، و همچنین صندوق نوآوری بانک سرمایه گذاری اروپا، شرکت های زیست فناوری را در اروپا برای انجام تحقیقات اولیه همراهی می کنند.

 ژآن ژاک لوفور درباره تامین نیاز مالی این شرکت ها می گوید:«منابع مالی شان در مرحله اول توسط سرمایه گذاران خطرپذیر و صندوق های نوآوری تامین می شود. در مراحل بعدی، این شرکت ها می توانند یا به سراغ بازارهای مالی بروند یا با آزمایشگاه های دارویی قرارداد امضا کنند.» اکنون با نزدیک شدن محصولات شرکت« ترانس ژن» به مرحله تولید، مدیر آن آینده روشنی را برای این نوآوری پیش بینی می کند.
برچسب ها: درمان ، سرطان ، سیستم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: