کد خبر: ۱۶۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 14
خرما میوه درخت خرما بوده که در مناطق آب و هوایی خشک می روید و مصرف آن دارای فواید تغذیه ای بی شماری برای سلامتی بدن است
شفاآنلاین>تغذیه> خرما علاوه بر کاهش سطح کلسترول، توانایی پایین آوردن نوعی دیگر از چربی موجود در خون به نام تری گلیسیرید را نیز دارد.

به گزارش شفاآنلاین، خرما میوه درخت خرما بوده که در مناطق آب و هوایی خشک می روید و مصرف آن دارای فواید تغذیه ای بی شماری برای سلامتی بدن است.

قند خون را افزایش نمی دهد!

یکی از دلایلی که افراد از خوردن خرما اجتناب می کنند این است که تصور می کنند خرما باعث افزایش قند خون می شود، اما با توجه به مطالعات انجام شده این فرضیه صحت ندارد. همچنین براساس مجله تغذیه امریکا، اگرچه خرما حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است اما این ماده غذایی نمایه گلیسمی پایینی داشته و بعد از مصرف آن، قند خون به طور قابل ملاحظه ای افزایش نمی یابد. لازم به ذکر است در صورت ابتلا به دیابت(Diabetes)، قبل از اضافه کردن خرما به رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش فیبر دریافتی

خرما سرشار از فیبر است. براساس وزارت کشاورزی امریکا، یک عدد خرمای بدون هسته حاوی ۱.۶ گرم فیبر معادل ۶ درصد از میزان مصرف توصیه شده روزانه است. فیبر به بدن برای کاهش کلسترول کمک کرده و مانع از چاقی، بیماری قلبی و سرطان روده می شود. براساس مجله تغذیه و علوم غذا در امریکا، خرما حاوی فیبر نامحلول بوده که با چسبیدن به چربی و کلسترول موجود در بدن به دفع آنها کمک می کند.

کاهش تری گلیسیرید

خرما علاوه بر کاهش (Decrease)سطح کلسترول، توانایی پایین آوردن نوعی دیگر از چربی موجود در خون به نام تری گلیسیرید را نیز دارد. براساس مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی در امریکا، مصرف خرما باعث کاهش ۸ تا ۱۵ درصدی سطح تری گلیسیرید می شود. براساس موسسه ملی سلامت امریکا، کاهش سطح تری گلیسیرید به کاهش خطر ابتلا به سخت شدن سرخرگ ها، حمله قلبی و سکته کمک می کند.

افزایش دریافت ویتامین ها و موادمعدنی

اضافه کردن خرما به رژیم غذایی باعث رسیدن ویتامین ها و موادمعدنی ضروری به بدن می شود. اصلی ترین ویتامین های موجود در خرما از خانواده ی گروه B به ویژه ویتامین B6 است. ویتامین های B به سوخت و ساز غذا و تشکیل سلول های جدید خون کمک می کند. ویتامین K و ویتامین A از دیگر ویتامین های موجود در خرما محسوب می شود. همچنین خرما مواد معدنی بسیاری مانند پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن و روی دارد.
برچسب ها: خرما ، تغذیه ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: