کد خبر: ۱۶۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 13
فوق تخصص خون و سرطان بالغان گفت: مهمترین عامل در كنار شيوه‌های درمانی سرطان که می ‌تواند در بهبود افراد بيمار نقش زيادی داشته باشد روحيه فرد بيمار است.
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص خون و سرطان بالغان گفت: مهمترین عامل در كنار شيوه‌های درمانی سرطان که می ‌تواند در بهبود افراد بيمار نقش زيادی داشته باشد روحيه فرد بيمار است.

به گزارش شفا آنلاین،کامران رودینی فوق تخصص خون و سرطان(Cancer) : یک پزشک باید از آگاهی های درست نسبت به بیماری برخوردار باشد زیرا بیماری اجتناب ناپذیر است و هنگامی سراغ فرد می آید که همه فاکتورهای مختلف در آن دخیل باشد که در این هنگام باید از تمام ظرفیت موجود مانند خود بیمار، خانواده وی، امکانات درمانی و وسایل تشخیصی استفاده کرد تا بهترین خدمات به فرد بیمار ارائه شود.

 وی عنوان کرد: هر چند كه با پيشرفت ‌های روزافزون پزشكی بسياری از بيماری ‌ها قابليت پيشگيری، درمان و كند شدن روند ابتلا پيدا كرده‌اند ولی مساله مهمی كه در كنار شيوه‌های درمانی می ‌تواند در بهبود افراد بيمار نقش زيادی داشته باشد روحيه فرد بيمار است.

رودینی تاکید کرد:مشكلاتی مانند سوءرفتار، سوءتغذيه، استعمال دخانيات، استرس، اضطراب و مشكلات اقتصادي دست به دست هم می ‌دهند و باعث می ‌شوند افراد بيشتری در جامعه در معرض سرطان قرار بگیرند اما داشتن روحيه مثبت، عمر بيماران سرطانی را افزايش می‌دهد و پس از طول دوره درمان فرد یک زندگی عادی را داشته و به جامعه برگردد.
خواندن برگه جواب آزمایش را به پزشکتان بسپارید

وی ادامه داد: پیشرفت علم به قدری است که تناوب سلیقه ای برای درمان وجود دارد که این کار اضطراب بیماران را افزایش می دهد، معتقدم پزشک باید به گونه ای با بیمار برخورد کند تا فردبه موقع آزمایش های تشخیصی را انجام دهد. همچنین پیگیری و خواندن برگه‌های آزمایش توسط خود بیمار نادرست است و کمکی به وی نمی کند و به عقیده بنده این کار فقط اضطراب بیمار را افزایش می دهد.
با دیدن علائم مشکوک در بدنتان به پزشک مراجعه کنید

وی یادآور شد: جستجوی بیمار در اینترنت برای یافتن اطلاعاتی بیشتر او را سرگردان می کند و اعتماد بیمار نسبت به پزشک کم می شود و در نهایت سبب از بین رفتن مسائل امیدوار کننده برای بیمار خواهد شد.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، تخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: