کد خبر: ۱۶۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 13
داروسازی این پتانسیل را دارا است که به عنوان یکی از مهم‌ترین درگاه‌های ارز آوری به داخل کشور، سایر صنایع وابسته به خود را نیز وادار به ارتقای کیفیت کند.

شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: داروسازی این پتانسیل(potential) را دارا است که به عنوان یکی از مهم‌ترین درگاه‌های ارز آوری به داخل کشور، سایر صنایع وابسته به خود را نیز وادار به ارتقای کیفیت کند.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی سجادی،دبیر انجمن داروسازان ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران فارما اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذار خارجی و رونق بخشیدن به صنعت داروسازی، یکی از مهمترین برنامه های کشور در طول چند دهه اخیر بوده است که ظهور و تبلورآن را می‌توان در نمایشگاه ایران فارما ملاحظه کرد.

وی ادامه داد: پتانسیل داروسازان کشورمان سبب شده امروز بتوانیم با افتخار اعلام کنیم که بیش از 96 درصد داروی مورد نیاز کشور،در داخل تولید می‌شود.

سجادی افزود: ایران فارما،بزرگترین رویداد دارویی کشور از منظر وسعت و مشارکت صنایع داروسازی است و امیدواریم با حمایت‌های منطقی دولت، شاهد توسعه روز افزون ان باشیم.

دبیر انجمن داروسازان ایران اضافه کرد: داروسازی با تکیه به عقبه و پیشینه چند هزار ساله اش در کشور ما، میتواند به عنوان موتور محرکه صنعت داخلی موجب ایجاد غرور ملی شود و در این مسیر ایران فارما را باید برایند تلاش گذشته در مسیر تحقق آینده دانست.

سجادی ادامه داد: داروسازی در کشور ما این پتانسیل را دارا است که به عنوان یکی از مهمترین درگاه های ارز آوری به داخل کشور، نه تنها صادرات محور باشد،بلکه سایر صنایع وابسته به خود را نیز وادار به ارتقای کیفیت در حد استانداردهای جهانی کند.

وی تصریح کرد: ایران فارما ویترین توانمندی های داروسازی ایران و تبلور غرور ملی ایرانیان است و استقبال شرکت‌های خارجی به صراحت دلیل محکمی بر این ادعا است.

سجادی در خصوص مشکلات و چالش‌های صنعت داروسازی تصریح کرد: توانمندی‌های ارایه شده از سوی داروسازان در نمایشگاه ایران فارما آنقدر دیدنی و خیره کننده است که ذهن از تمرکز بر کاستی ها و دست اندازها باز می‌ماند.

وی ادامه داد: ولی واقعیت این است که صنعت داروسازی کشور بدلیل مشکل نقدینگی،افزایش مطالبات از مرکز دولتی،افزیش نرخ ارز، عدم لحاظ سیستم های نوین قیمتگذاری و ده ها دلیل دیگر تحت فشار شدیدی قرار دارد و شایسته نیست که دولت چنین صنعت آینده سازی را اینچنین اسیر وعده و وعید کند.

سجادی در پاسخ به مشکل قیمت‌گذاری داروهای تولیدی و وارداتی تاکید کرد: فعالان دارویی از این بابت گلایه‌های زیادی دارند ولی زاویه دید دولت‌مردان بر این باور استوار است که می‌خواهند دارو با کمترین قیمت به دست مصرف کننده ببرید و این موضوع با اصول ارتقای کیفیت مغایرت دارد.

وی ادامه داد: برداشت سنتی دولت‌مردان از حمایت ازمردم، ارزان نگه داشتن قیمت دارو است ولی در نگرش‌های جدید که مورد اتفاق نظر اغلب کشورهای پیشرو در حوزه سلامت است،حمایت از مصرف کننده، در پناه تقویت سازمان هایی محقق می شود که ارزش افزوده بیشتری می آفرینند.

سجادی ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه ایران فارما زمینه ای ایجاد کند که دولت‌مردان تعامل بیشتری با تشکل های تخصصی حوزه دارو از خود نشان دهند.

برچسب ها: صنعت ، دارو ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: