کد خبر: ۱۶۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 14
صبحانه، مهم‌ترین وعده‌‌غذایی روز است که سوختی لازم برای بدن و مغز به حساب می‌آید.

شفا آنلاین:از خوردن صبحانه<having breakfast> فرار نکنید شروع روز با صبحانه، متابولیسم‌تان را افزایش می‌دهد. آن‌هایی که عادت به خوردن صبحانه ندارند، خود را در معرض بیماری‌ها قرار می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین: مشکلی که بیشتر افراد دارند این است که یا صبحانه نمی‌خورند یا خیلی کم و مختصر می‌خورند. صبحانه، مهم‌ترین وعده‌‌غذایی روز است که سوختی لازم برای بدن و مغز به حساب می‌آید.
 
یک صبحانه‌ مغذی به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و حفظ وزن سالم کمک می‌کند.همچنین صبحانه از ریسک بسیاری از بیماری‌ها کم می‌کند درادامه با رعایت نکات ذکر شده، احساس سلامتی بیشتری خواهید کرد.

از خوردن صبحانه فرار نکنید:

شروع روز با صبحانه، متابولیسم‌تان را افزایش می‌دهد. آن‌هایی که عادت به خوردن صبحانه ندارند، خود را در معرض بیماری‌ها قرار می‌دهند.

 

یک ساعت بعد از بیدارشدن،صبحانه بخورید:

صبحانه کمک می‌کند تا سطح قندخونتان در طول روز ثابت بماند.

اگروقت ندارید، یک صبحانه‌‌فوری تهیه کنید:

مغزها و دانه‌ها می‌تواند یک صبحانه‌ مغذی و فوری باشد.خیلی زود به خوردن صبحانه عادت خواهید کرد.

اولین کاربعد از بیدارشدن نوشیدن آب است:

آبی که می‌نوشید سرد نباشد، یک لیوان آب ِ هم‌‌دما با محیط و یا کمی گرم‌تر بنوشید. نوشیدن یک یا دو لیوان آب با معده‌‌خالی، شروع خوبی برای سیستم‌گوارش است. می‌توانید کمی آبلیموی تازه هم به آب اضافه کنید، تا نه تنها طعم خوشایندی پیدا کند بلکه سموم بدنتان را هم دفع کند.

شروع روز با غذای‌سالم:

از خوردن غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید. موادی که می‌توانند یک صبحانه‌‌‌سالم را تشکیل بدهند شامل غلات سبوس‌دار، پروتئین کم‌چرب، لبنیات کم‌چرب، میوه‌ها و سبزی‌ها هستند.مصرف چربی‌های اشباع، نمک و قند اضافی را به‌حداقل برسانید. تخم‌مرغ پخته شده و جوی‌دوسر هم انتخاب‌های عالی برای صبحانه هستند.

برای صبحانه خوردن وقت بگذارید:

هرگز با عجله صبحانه نخورید، بنشینید و در آرامش صبحانه‌تان را میل کنید. این خیلی مهم است که صبحانه‌تان را خوب بجوید. روی جویدن هر لقمه تمرکز کنید، جویدن به گوارش بهتر غذا کمک می‌کند.

از شب قبل برای صبحانه‌تان تدارک ببینید:

برخی از غذاهای صبحانه را می‌توانید شب قبل آماده کنید، مثلا سالاد میوه‌های خردشده یا غلات ِ خوابانده شده در شیر.

پروتئین را در صبحانه‌تان بگنجانید:

مصرف پروتئین و فیبر با هم برای صبحانه، مثلا غلات بدون قند و سبوس‌دار ترکیب شده با ماست‌ساده‌ کم چرب همراه با میوه‌های تازه، یک صبحانه‌ بسیار خوبژ‌ومقوی است.

برای صبحانه، غذای گرم بخورید:

اگر قرار است غذای سرد برای صبحانه بخورید، حداقل یک لیوان شیرگرم یا یک فنجان چای‌گرم بنوشید. البته یادتان باشد این نوشیدنی گرم، فقط بخشی از صبحانه‌تان است و به‌عنوان صبحانه کافی نیست. غذای گرم به سیستم‌گوارشتان کمک می‌کند عملکرد مناسبی داشته باشد.

صبحانه‌های تکراری نخورید:

سعی کنید در خوردن صبحانه تنوع ایجاد کنید یا بخشی از صبحانه‌تان را متنوع کنید. اگر هر روز صبحانه‌ یکنواخت بخورید ممکن است مشکلاتی برای سلامتی‌تان ایجاد شود. هیچ‌غذایی وجود ندارد که به تنهایی تمام مواد مغذی مورد نیازمان را داشته باشد، بنابراین ما به غذاهای گوناگون و متنوعی احتیاج داریم تا مواد لازم را به بدنمان برسانیم.آرمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: