کد خبر: ۱۶۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 10
با ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری، راه حوزه سلامت کاملا مشخص و نقشه راه بدرستی ترسیم شده است.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم معارفه و دیدار با کارکنان سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نگاه جامع نگر، پیشگیر و غذا مقدم بر دارو، ماموریت ماست گفت: با ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری، راه حوزه سلامت کاملا مشخص و نقشه راه بدرستی ترسیم شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر غلامرضا اصغری صبح امروز ۱۹ شهریور در مراسم معارفه و دیدار با کارکنان سازمان غذا و دارو، ضمن تبریک عید غدیر و تشکر از مسئولین سازمان غذا و دارو در چند دهه گذشته و آنانکه تلاش کردند تا سازمان به موقعیت حاضر دست یابد، اظهار داشت: باید در مسیری که در پیش گرفته‌ایم بگونه‌ای حرکت کنیم که ارتقا دهنده و تقویت کننده آن مسیر باشیم.

وی افزود: آن چیزی که پس از پذیرفتن و خاتمه مسئولیت به یادگار می‌ماند، عملکرد یکایک ماست؛ لذا امید داریم مدتی را که در مسئولیت‌ها بسر می‌بریم هم در پیشگاه خداوند متعال و هم مردم مقبول واقع شود.

وی  ادامه داد: وضعیت وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید به دلیل اینکه سلامت در اولویت سیاست‌های دولت است، شرایط بسیار خوبی محسوب می‌شود و همانطور که همگان شاهد بودند در رأی اعتماد بالای مجلس  به دکتر هاشمی هم مشخص شد که این وزارتخانه از حمایت مجلس نیز برخوردار است.

 رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد: با ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری، راه حوزه سلامت کاملا مشخص و نقشه راه بدرستی ترسیم شده است.

اصغری با بیان اینکه سازمان غذا و دارو خانواده بزرگی است که در کنار فعالیت‌ها و اقدامات یکایک اعضای خود باید دسترسی آسان به دارو، تضمین کیفیت محصولات غذایی، تجهیزات پزشکی و سایر کالاهای سلامت را فراهم کند، گفت: نگاه ما به این سازمان بعنوان  زیر مجموعه‌ای از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولیت سلامت جامعه است. پس باید با کمک سایر بخش‌های حوزه خدماتی وزارت بهداشت مثل معاونت‌های بهداشت، درمان، اجتماعی و... برای ارتقای خدمات خود همت بگماریم که بر مبنای واقعیت هم اگر بخواهیم قضاوت کنیم نه درمان بدون دارو مفهوم دارد و نه پیشگیری بدون دسترسی به غذای سالم.

وی بیان کرد: اگر به عنوان و نام  سازمان غذا و دارو نگاه کنیم؛ می‌بینیم که اولویت با غذاست؛ در همه دنیا هم همین است؛ چرا که تاثیر پیشگیرانه و سلامت غذا غیر قابل انکار است و اگر ما در این بخش تلاش جدی داشته باشیم، طبیعتا نیاز به درمان هم کمتر می‌شود؛ کما اینکه این موضوع از نظر صرفه جویی در هزینه‌ها هم بسیار قابل توجه است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با تاکید بر اینکه اصولا به دلیل تقدم بهداشت بر درمان است که در سازمان‌های غذا و داروی دنیا، غذا بر دارو مقدم است، گفت: نگاه سلامت محور در مجموعه سازمان غذا و دارو باید تقویت شود و حوزه غذای سازمان نیز از نیاز به تلاش‌های بسیار جدی جدا نیست.

رییس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: ارتباط و تعامل با حوزه‌های برون بخشی، آموزش و ارتقای آگاهی مردم در برنامه‌های ما جاری خواهد بود که در این حوزه هر اندازه بیشتر سرمایه گذاری شود، سلامت جامعه بیشتر ارتقا می‌یابد و باور ما هم بر این است که و اینکار شدنی و مقدور است.


برچسب ها: سازمان ، دارو ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: