کد خبر: ۱۶۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 10
طی چهار ماه نخست امسال، 792 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) مراجعه کردند که این شمار پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال 95 ، 34 درصد ، افزایش را نشان می دهد
شفا آنلاین>سلامت>پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد:طی چهار ماه نخست امسال، 792 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) مراجعه کردند که این شمار پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال 95 ، 34 درصد ، افزایش را نشان می دهد.

به گزارش شفا آنلاین، از اداره کل پزشکی قانونی(Forensic Medicine) استان تهران، از این شمار پرونده تقاضای مجوز سقط درمانی ، 400 مورد ، دارای شرایط اخذ سقط بودندو مجوز گرفتند.

براساس این گزارش،ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر از جمله شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی است.

در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک(Genetics) معتبر ویا سونوگرافی معتبر است ؛ ضمن اینکه ناهنجاری یا ناهنجاری ها به گونه ای باشد که موجب حرج مادر شود که در این صورت، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از 19هفته براساس سونوگرافی معتبر لازم است ؛ همچنین باید حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: