کد خبر: ۱۶۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 07
ما در تولید این داروها خودکفا هستیم و چهار شرکت دارویی، آنها را با کیفیت خوب و اثربخشی مناسب وارد بازار کردند.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران به تولید داروهای مورد نیاز بیماران هپاتیت C در کشور اشاره کرد و گفت: ما در تولید این داروها خودکفا هستیم و چهار شرکت دارویی، آنها را با کیفیت خوب و اثربخشی مناسب وارد بازار کردند.

به گزارش شفا آنلاین،حیدر شرفی روز پنجشنبه در حاشیه هفتمین کنفرانس هپاتیت(hepatitis) تهران افزود: بیش از 98 درصد بیماران هپاتیت C در ایران با این داروها بهبود پیدا می کنند. به همین دلیل می توان گفت که درمان قطعی هپاتیت C با این داروها برای بیماران ما میسر شده است.

وی اظهار کرد: در دسترس بودن این داروها سبب می شود تا خیلی راحت تر و سریع از کشورهای دیگر، بتوانیم شرایط را برای حذف بیماری هپاتیت C در کشور فراهم کنیم.
شرفی با اشاره به این که ایران به روش های مناسب درمان هپاتیت C دسترسی دارد، بیان کرد: داروهای ایرانی با هزینه کمتر از قیمت مشابه کشورهای خارجی تولید می شود و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی شیوع این بیماری در کشور را کمتر از نیم درصد اعلام کرد و گفت: بیماری بیشتر در گروه های ویژه از جمله معتادان تزریقی، بیماران هموفیلی و تالاسمی و افرادی که رفتارهای پرخطر دارند، متمرکز شده است.

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران اظهار امیدواری کرد که با برنامه های در دست اجرا تا سال 2030 میلادی شیوع این بیماری به کمتر از یک دهم درصد در کشور برسد.

شرفی ادامه داد: میزان مبتلایان این بیماری در کشور ما حدود نیم درصد است، در حالی که شیوع آن در کشورهای اطراف ما از جمله پاکستان و آذربایجان بیش از 5 درصد است.
به التهاب و ورم کبد هپاتیت گفته می شود.عوامل مختلفی از جمله ابتلا به ویروس های هپاتیت ( A، B، C ، D، E و … )، داروها، سموم، آنوکسی، الکل باعث التهاب و از بین رفتن بافت و عملکرد طبیعی کبد یا ' هپاتیت ' می شوند.

هپاتیتC از انواع ویروسی هپاتیت است و مهم‌ترین راه انتقال آن از طریق خون شامل تزریق خون آلوده، تزریق مشترک بین معتادان تزریقی و خالکوبی است. این بیماری غالبا در گیرندگان خون و فرآورده های خونی و معتادان تزریقی بروز می کند که در کشور ما به واسطه تدابیر کنترلی، انتقال این نوع از هپاتیت از طریق فرآورده های خونی بسیار کم شده است.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی هپاتیت درباره این کنفرانس اظهار کرد: هپاتیت های ویروسی محور این رویداد است که تلاش دارد با اطلاع رسانی صحیح از تازه های این حوزه، نقش مهمی در برطرف کردن این معضل در منطقه داشته باشد.
دکتر شرفی ادامه داد: ارایه درمان های جدید هپاتیت C و حذف این نوع بیماری به طور ویژه در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
برچسب ها: سلامت ، هپاتیت ، کنفرانس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: