کد خبر: ۱۶۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 08
بازی و اسباب بازی مهم‌ترین فاکتور تأمین نیازهای روحی و روانی کودک است. بنابراین اسباب‌بازی‌های کودکان باید با دقت و بر طبق اصول روانشناسی کودک انتخاب شوند.
شفا آنلاین: بازی و اسباب بازی مهم‌ترین فاکتور تأمین نیازهای روحی و روانی کودک <The child's psychological needs>است. بنابراین اسباب‌بازی‌های کودکان باید با دقت و بر طبق اصول روانشناسی کودک انتخاب شوند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر عاطفه کیانی نژاد ضمن اشاره به این موضوع که والدین به هنگام خرید اسباب بازی نه تنها باید بی‌خطرترین، خوش‌رنگ‌ترین، سرگرم‌کننده‌ترین و آموزشی‌ترین اسباب بازی را مطابق سن کودک انتخاب کنند، تاکید کرد باید به خواست و علاقه کودک هم توجه خاصی مبذول داشت و حق انتخاب بین چند گزینه مناسب و تأیید شده از نظر ملاک‌های زیر را به خود او داد.


این روانشناس بالینی کودک و نوجوان و مدرس دانشگاه به چند موضوع نیز اشاره داشت که باید حین خرید اسباب‌بازی برای کودکان آنها را مد نظر گرفت:


۱-سن کودک:
اسباب‌بازی که یک کودک دو ماهه را سرگرم می‌کند برای یک کودک دوساله سرگرم کننده نیست و برعکس. کودکان همگام با رشد خود نیازمند اسباب بازی‌های متنوع‌اند و تناسب داشتن اسباب‌بازی انتخاب شده با سن کودک بسیار مهم است.


۲-ارضای حس کنجکاوی:
بهترین اسباب‌بازی آن است که کودک را مجذوب خود کند و حس کنجکاوی او را برای کشف برانگیزد.

۳-تاکید نداشتن بر جنسیت کودک:
والدین نباید بچه‌ها را مجبور کنند تا مطابق جنسیتشان اسباب‌بازی انتخاب کنند بلکه باید اجازه دهند کودکان مطابق میل و علاقه خودشان انتخاب کنند و هر دو جنس بهتراست که مهارتهای اجتماعی و تجسمی خودرا تقویت کنند.سلامانه

دکتر عاطفه کیانی نژاد



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: