کد خبر: ۱۶۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 07
متأسفانه بسیاری از ما گمان می‌کنیم با داشتن دید کامل نیازی به معاینه چشم نداریم، درحالی که بسیاری از بیماری‌های چشمی و حتی وجود برخی تومورهای خطرناک در قسمت انتهایی چشم در مراحل ابتدایی هیچ علامتی ندارند
شفاآنلاین>سلامت> عیوب انکساری شایع ترین دلیلی است که باعث می‌شود افراد در هر سنی روانه مطب چشم پزشکی شوند و به معاینات منظم چشمی تن دهند. متأسفانه بسیاری از ما گمان می‌کنیم با داشتن دید کامل نیازی به معاینه چشم نداریم، درحالی که بسیاری از بیماری‌های چشمی و حتی وجود برخی تومورهای خطرناک در قسمت انتهایی چشم در مراحل ابتدایی هیچ علامتی ندارند. گلوکوم(آب سیاه) یکی از این بیماری‌های بدون علامت چشمی است که تنها در مراحل پیشرفته نشانه‌های آن بروز می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر حیدر امینی گفت: گلوکوم یا آب سیاه با تخریب عصب بینایی، سلامت چشم‌ها را تهدید می‌کند. این بیماری در مراحل نخستین هیچ علامتی ندارد، به طوری که 80 درصد مبتلایان در مراحل ابتدایی از بیماری(Sickness) خود بی‌اطلاع هستند.

دبیرعلمی بیست و هفتمین کنگره چشم‌ پزشکی ایران در ادامه می‌افزاید: در صورت تشخیص ندادن و درمان نکردن بموقع بیماری گلوکوم، فرد مبتلا(Suffering) به مرور زمان دچار کاهش بینایی و حتی نابینایی خواهد شد، درحالی که تشخیص بموقع مانع از آسیب‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ارث و‌نژاد در این بیماری مهم است از این‌رو توصیه می‌کنم همه افرادی که در میان بستگان خود فردی مبتلا به این بیماری دارند حتماً برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنند تا در صورت وجود زمینه بیماری، درمان بموقع آغاز شود.
برچسب ها: سلامت ، مبتلا ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: