کد خبر: ۱۶۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 07
از گران ترین خرج های عروسی در کشورهای غربی، پولی است که برای گل پرداخت می شود. در بیشتر مواقع تمام محل برگزاری با گل تزیین می شود و برای هر میز نیز گل خریداری می شود. اگر گل خاصی انتخاب کنید این هزینه حدود پنج هزار دلار می شود.
شفا آنلاین:کلیه خرج های سنگین عروسی با یک جمله شروع می شوند. عروسی یک شب است و باید به یادماندنی باشد. برای مراسم های لاکچری <Lacquer rituals>داستان این جمله کمی متفاوت است. عروسی باید چشم کورکن و خاص باشد! به همین خاطر معمولا افرادی که به سراغ عروسی های لاکچری می روند، از هیچ خرجی دریغ نمی کنند. شرکت های تشریفات هم این موضوع را متوجه شده و روز به روز امکانات عجیب و غریب تری در اختیار عروس و دامادها قرار می دهند.
 
به گزارش شفا آنلاین:از پرواز با بالن گرفته تا کالسکه سواری و اسکورت با موتور. آتلیه ها هم تقریبا قرارداد یک فیلم بلند را با عروس و داماد بسته و فیلم عادی پشت صحنه و مستند در مورد عروس و داماد می سازند. تالارها با آسانسور ماشین عروس مازراتی را به داخل تالار آورده و آتش بازی های خاص برگزار می کنند. خلاصه همین چیز برای چشم کورکردن و خاص شدن مهیاست! برای خارجی ها ولی داستان کمی فرقه می کند. با اینکه تشابهات زیادی بین مدل های عروسی لاکچری وجود دارد ولی اینکه کی و کجا بیشتر خرج می کنند تفاوت هایی دارد که جالب است بدانید.
 


یکی از مهم ترین بخش های به یادماندنی کردن عروسی تصویربرداری است. به قول بازرس اتحادیه عکاسان تهران، لازمه این حرفه، هنر و خلاقیت است و وجه دریافتی را نوع هنر صورت گرفته در کار مشخص می کند چون عکاسان و فیلمبرداران آن چنان نفعی از فعالیت و نوع کار خود در جامعه ندارند و به تناسب نوع خدماتی که ارائه می دهند، هزینه دریافت می کنند.
 
همین دست اظهارات و فقدان تعرفه مشخص باعث شده که یکی از عکاسی های مشهور تهران، برای انجام خدمات عکاسی و فیلمبرداری شب عروسی، مبلغ 16 میلیون و 600هزار تومان دریافت کند یا حتی یک آتلیه در سایت خود، بدون هراس از اعلام چنین قیمت های عجیبی، پکیج فیلمبرداری و عکاسی عروسی را تا 17 میلیون و 800 هزار تومان قیمت بزند تا زوج های تجمل گرا را جذب خدمات خود از جمله تصویربرداری با هلی شات، ساخت کلیپ آشنایی و به قول خودشان کلی پاسپورت کند.

از طرفی بعضی دیگر با اعلام رقم های حدود 20 تا 25 میلیون تومان، خدمات خاص تری را در اختیار شما می گذارند. مثلا با کسانی که شما معرفی می کنید، مصاحبه کرده و به نوعی یک مستند از عروس و داماد می سازند. این مستند هم به صورت کوتاه در شب عروسی برای همه مهمان ها پخش می شود.

قیمت لباس عروس به قدری بالاست که حتی تجمل گراها نیز به دنبال خرید آن نیستند و ترجیح می دهند که لباس را اجاره کنند.
 
با این حال بعد از بررسی قیمت ها در مناطق مختلف شهر تهران مشخص شد که برای خرید لباس عروس باید از حدود هفت میلیون تومان به بالا پرداخت کرد. البته این در مزون های وسط شهر است. اگر به سراغ مزون های بالای شهر بروید باید از بین لباس عروس های خارجی و برند انتخاب کنید. مدل هایی که معمولا کمتر از 20 میلیون تومان قیمت نداشته و ممکن است تا 30 میلیون تومان نیز هزینه روی دست شما بگذارند.

اجاره ماشین عروس هم از آن اتفاقاتی است که در سال های اخیر نمود بیشتری یافته و با ورود خودروهای لوکس به کشور، خیلی ها به این فکر افتادند که به جای استفاده از خودروی خود، یک خودروی گران قیمت اجاره کنند. اجاره بدون راننده یک خودروی مرسدس بنز اس کلاس، به ازای یک ساعت 110 هزار تومان است؛ البته شرکت اجاره دهنده، خودرو را کمتر از 14 ساعت اجاره نمی دهد و در این صورت، آقای داماد باید حداقل یک میلیون و 540 هزار تومان بپردازد.

اگر به دنبال ماشین های خاص تری هستید، می توانید یک مازراتی و یا حتی لیموزین اجاره کنید. قیمت مازراتی به ازای 24 ساعت حدود پنج میلیون تومان تمام می شود. اگر لیموزین بخواهید باید حداقل ساعتی 500 هزار تومان پیاده شوید. در یک موسسه اجاره خودروی دیگر، لیموزین را برای یک روز کاملا با 13 میلیون تومان در اختیار شما می گذارند.
 

 

یک موسسه نیز برای کرایه کالسکه شامل چهار اسب سفید و یک کاروان حدود هفت میلیون تومان هزینه دریافت می کند. البته از آنجا که حرکت کالسکه داخل شهر ممنوع است، تنها عروس و داماد می توانند در مقابل تالار و برای یک مسیر کوتاه برای عکسبرداری و فیلمبرداری از آن استفاده کنند.

بالن سواری از دیگر خرج های لاکچری است. کاری که قیمت آن نیز برای یک ساعت چهار میلیون تومان است. جالب است بدانید، موسسات جدیدی پیدا شده اند که ماشین عروس شما را اسکورت می کنند. آن هم به وسیله موتورهای چند ده میلیونی. هر اسکورت موتورسوار هم حدود 400 هزار تومان خرج روی دستتان می گذارد.

برای تبدیل یک خودروی لوکس به یک ماشین عروس لوکس، باید دوباره دست به جیب شوید. بسته به نوع و میزان گل های به کاررفته در تزیین خودرو و با توجه به موقعیت مکانی و شهرت گل فروشی، هزینه تزیین لوکس یک ماشین عروسی بیش از دو میلیون تومان است. معمولا گران ترین گلی هم که در تزیین به کار می رود ارکیده است که شاخه ای 35 هزار تومان قیمت دارد.

اگر همه این موارد باشند اما تالار و باغ نباشد یا باشد و لوکس نباشد، تلاش های زوج تجمل گرای ما برای برگزاری یک شب عروسی خاص و ویژه ناکام خواهد ماند. تالار عروسی در مقایسه با باغ و هتل قیمت پایین تری دارد و به همین علت، آنهایی که دنبال زندگی لوکس هستند، خیلی به برگزاری عروسی در تالار رغبت نشان نمی دهد؛ مگر این که تالار ویژگی های منحصر به فرد یا شهرتی مثال زدنی داشته باشد.
 

 

ورودی باغ های اطراف تهران- که عمدتا مختص عروسی های مختلط است- چند میلیون تومانی آب می خورد. این ورودی براساس بزرگی و کوچکی باغ و امکانات و البته بحث همیشگی شهرت آن قیمت گذاری می شود و گاهی به 25 تا 30 میلیون تومان هم می رسد. در مقابل، منوهای مختلفی پیش روی زوج های در آستانه ازدواج قرار می گیرد که در بازه 60 تا 300 هزار تومان به ازای هر مهمان متغیر است! با این تفاسیر یک مراسم عروسی با 400 مهمان، در یکی از باغ های اطراف تهران به صورت میانگین حدود 100 میلیون تومان تمام می شود؛ آن هم بدون هزینه های اضافی احتمالی که اعلام نشده اند و قطعا بعد از پایان مراسم به سراغ جیب داماد خواهندرفت!

در مورد هتل ها، اما قیمت ها به تعرفه های مصوب نزدیک تر است. هتل از دیرباز مختص عروسی های لوکس بوده و امروز هم از این قاعده مستثنا نیست؛ بنابراین منوها به ازای هر نفر مهمان از حدود 70- 80 هزار تومان شروع شده و به 200 هزار تومان هم می رسند. البته اگر همان 400 نفر را با قیمت 200 هزار تومان حساب کنیم، به عدد 80 میلیون تومان خواهیم رسید.

عروسی های لوکس خارجی

به صورت متوسط می توان گفت هزینه یک عروسی لاکچری در آمریکا حدود 50 هزار دلار آب می خورد. در حالی که به صورت متوسط هزینه یک عروسی حدود 20 هزار دلار تمام می شود. مثل ایران بیشترین هزینه این عروسی مربوط به محل پذیرایی است. یعنی برای یک جای روباز لوکس با نوشیدنی های خاص، رومیزی هایی با پارچه های مخصوص و حتی ست های قاشق و چنگال نقره که قرار است، پذیرای مهمانان باشد.

یکی از دلایل زیاد شدن هزینه محل برگزاری ها، به خاطر امکانات مختلفی از جمله داشتن اتاق بیلیارد و اتاق ورق بازی و غیره است. اگر بخواهید این مراسم را در ساحل برگزار کنید، باید به ازای هر مهمان حدود 200 دلار بیشتر بپردازید.

هزینه عکاس به صورت معمول حدود دو هزار دلار تمام می شود ولی اگر می خواهید عکاسی منحصر به فرد تجربه کنید، باید حدود پنج هزار دلار خرج کنید. البته اشتباه نکنید، در آمریکا عکاس و فیلمبردار یکی  نیستند و برای فیلمبرداری از مراسم دوباره باید هزینه پرداخت کنید. هزینه ای که برای یک گروه حرفه ای و ساخت مستند و کلیپ های متفاوت حدود سه هزار دلار آب می خورد و در مجموع حدود هشت هزار دلار برای ثبت لحظه ها، خرج روی دستتان می گذارد. یکی از امکانات جالبی که این گروه های تصویربرداری مهیا می کنند، پخش آنلاین عروسی ما از طریق قابلیت اینستاگرام است. امری که حدود 100 دلار در ساعت خرج بر می دارد.
 

 

از گران ترین خرج های عروسی در کشورهای غربی، پولی است که برای گل پرداخت می شود. در بیشتر مواقع تمام محل برگزاری با گل تزیین می شود و برای هر میز نیز گل خریداری می شود. اگر گل خاصی انتخاب کنید این هزینه حدود پنج هزار دلار می شود.

یکی دیگر از تفاوت های خرج عروسی ایرانی ها و غربی پول برنامه ریز عروسی است. معمولا خارجی ها خیلی درگیر هماهنگی ها و مسائل دیگر نشده و کسی را برای برنامه ریزی کل این امور استخدام می کنند. معمولا برنامه ریزهای عروسی حدود ساعتی 100 دلار می گیرند و در عروسی های لاکچری باید حدود پنج هزار دلار برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم تان به آنها بدهید.

رکن جدانشدنی عروسی های لاکچری در غرب، دعوت از گروه های موسیقی محبوب است. گروه هایی که نیاز به یک استیج خاص داشته و کل مراسم شما را متحول می کنند. این بندهای موسیقی نیز معمولا با زیر سه هزار دلار به مراسم شما نخواهندآمد.

دعوت نامه در آمریکا معمولا به صورت اینترنتی است و یا سایتی ساخته شده و لینک آن به همه افراد فرستاده می شود. البته هنوز هم دعوت نامه فیزیکی برای کلاس گذاشتن رایج است. در مجموع هزینه این کارها در حالت عادی با 500 دلار جمع می شود ولی اگر بخواهید کارت های از جنس چوب داشته و سایت خاصی طراحی کنید باید حدود چهار هزار دلار برای آن پرداخت کنید. البته بیشترین خرج عروسی های خارجی صرف بندها می شود. از لیموزین با ساعتی 280 دلار گرفته تا برند خاصی از نوشیدنی یا برند خاصی از قاشق و چنگال که ممکن است هزار دلار به هزینه های شما اضافه کند.روزنامه هفت صبح
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: