کد خبر: ۱۶۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 06
بسیاری از بیماران از جمله بیماران مغز و اعصاب همچون سکته های مغزی،بیماران روماتیسمی همچون آرتریت روماتوئید و برخی بیماران پس از جراحی های ارتوپدی توانایی حرکتی لازم و مطمئن جهت حضور در کلینیک های فیزیوتراپی یا مراکز توانبخشی نداشته و نیازمند دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل هستند
شفا آنلاین:بسیاری از بیماران از جمله بیماران مغز و اعصاب همچون سکته های مغزی،بیماران روماتیسمی همچون آرتریت روماتوئید و برخی بیماران پس از جراحی های ارتوپدی توانایی حرکتی لازم و مطمئن جهت حضور در کلینیک های فیزیوتراپی<Physiotherapy clinics> یا مراکز توانبخشی نداشته و نیازمند دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل هستند

از جمله فوائد مهم خدمات فیزیوتراپی در منزل
به گزارش شفا آنلاین:- سهولت دسترسی بیمار به درمانگر خود: بیماران نیاز به مراجعه نخواهند داشت و خدمات و تجهیزات فیزیوتراپی به محل سکونت بیمار آورده میشود و باعث دسترسی راحت تر بیمار به درمانگر خود میشود.

- بیمار از خطرات و اتفاقات ناخوشایندی که احتمال دارد به جهت محدودیت های حرکتی خود رخ دهد مصون میماند. -پرتابل دستگاه های فیزیوتراپی نیز موجود بوده و خدمات فیزیوتراپی داخل منازل مشابه با حضور در کلینیک خواهد بود.

- وقت و هزینه های رفت و آمد بیماران به هدر نمیرود.

- درمانگر در ویزیت فیزیوتراپی بصورت خصوصی در منزل میتواند تمام انرژی و تمرکز خود را بر روی یک بیمار گذاشته و این موجب تاثیرات بیشتر فیزیوتراپی در زمانی کوتاه مدت تر در بیمارانی میشود که خدمات فیزیوتراپی را در منزل دریافت میکنند.

- وقتی تکنیک های فیزیوتراپی اختصاصا برای یک بیمار انجام میشود برنامه تمرینی دقیق تری شکل گرفته و بهبودی زودتر حاصل میشود.

تذکر مهم در انتخاب درمانگر برای ارائه فیزیوتراپی در خانه
متاسفانه اخیرا بسیار زیاد دیده شده است که مراکز ارائه دهنده ی خدمات پزشکی در منزل هزینه ی کمی را جهت ارائه دادن خدمات فیزیوتراپی داخل منزل، به بیماران محترم بعنوان تعرفه ی درمان در منزل ذکر نموده و افراد تکنسین را به جای فیزیوتراپیست به منازل هموطنان عزیز اعزام مینمایند. تکنسین ها افرادی هستند که تحصیلات تخصصی آکادمیک در دانشکده ها نداشته و بطور تجربی و کاملا سطحی و غیر علمی روشهای درمانی فیزیوتراپی را انجام میدهند و به جهت عدم اطلاعات لازم و تخصصی در حوزه آناتومی و بایومکانیک بدن مشکلات عدیده ای برای بیماران ایجاد میکنند.

اعزام افراد غیر متخصص به منازل بیماران، علاوه بر تخطی از قوانین و پیگرد قانونی برخی مراکز درمان در منزل، میتواند خسارت های جبران ناپذیری برای بیماران ایجاد کند. کمااینکه موارد بسیار متعددی دیده شده است که افرادی در حوزه های تربیت بدنی،کاردرمانی،طب فیزیکی و دیگر افراد غیر متخصص در زمینه ی فیزیوتراپی، خود را فیزیوتراپیست معرفی کرده و اقدام به درمان های تخصصی فیزیوتراپی بالاخص درمان با دستگاه های الکتروتراپی (برق درمانی) در خانه های بیماران و مطب ها نموده اند. لازم به ذکر است که هموطنان عزیز در صورت مشاهده و برخورد با چنین افراد خاطی که از ارائه کارت نظام پزشکی فیزیوتراپی یا کارت انجمن فیزیوتراپی امتناع کرده اند،هرچه سریعتر مراتب را به مراجع قضایی یا معاونت درمان اطلاع داده تا برخورد قانونی لازم صورت گرفته و سلامت جامعه به خطر نیفتد

پزشک آنلاین

مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: