کد خبر: ۱۶۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 06
.کلسیم از موادی است که بطور مستقیم در ساخت استخوان نقش دارد.افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند بیش از افراد عادی نیازمند دریافت کلسیم هستند.
کلسیم

شفا آنلاین:کلسیم مهمترین ماده ای است که بدن برای تسریع جوش خوردن استخوان ها پس شکستگی نیاز دارد.کلسیم از موادی است که بطور مستقیم در ساخت استخوان نقش دارد.افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند بیش از افراد عادی نیازمند دریافت کلسیم<دریافت کلسیم > هستند.

پروتئین
پروتئینها از مواد مهم تشکیل دهنده استخوانها هستند و بدن برای تسریع در جوش خوردن استخوان پس از شکستگی به پروتئین بیشتری نیازمند است.منابع گیاهی مانند غلات و حبوبات و منابع حیوانی مانند لبنیات و گوشت از منابع مهم تأمین پروتئین برای بدن میباشند.البته بهتر است گوشتهای سفید مانند مرغ و ماهی جایگزین گوشت قرمز شوند.موادی مانند نمک و شکر، الکل، کافئین و چربیها نیز ترمیم شکسگی و جوش خوردن آنها را به تاخیر می اندازند و باید مصرف آنها به حداقل رساند.

ویتامین سی
ویتامین سی نقش مهمی در ساخت کلاژن که یکی از اجزای تشکیل دهنده بافت استخوانی است دارد.ویتامین سی همچنین بهبودی زخم ها را نیز تسریع میکند.

روی
یکی از مواد مهم در ترمیم بافت ها بخصوص استخوان است.اسفناج و کلم بروکلی سرشار از روی هستند.

ویتامین کا
این ویتامین نیز در استخوان سازی نقش دارد و مصرف آن میتواند موجب تسریع در روند جوش خوردن استخوان ها شود.کلم، کاهو و اسفناج سرشار از این ویتامین هستند.

پزشک آنلاین

مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]

برچسب ها: استخوان ، کلسیم ، پروتئین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: