کد خبر: ۱۶۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 04
در حال حاضر تنها کشوری هستیم که توانسته ایم طی یک سال 16 درصد از پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم را کاهش دهیم و با این اقدام ۴.۵ میلیون دلار بیشتر در جیب مردم باقی مانده که صرف هزینه های دیگر کنند
شفا آنلاین>سلامت>دکتر حریرچی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش پرداختی از جیب مردم ، گفت: در حال حاضر تنها کشوری هستیم که توانسته ایم طی یک سال 16 درصد از پرداختی هزینه های درمانی از جیب مردم را کاهش دهیم و با این اقدام ۴.۵ میلیون دلار بیشتر در جیب مردم باقی مانده که صرف هزینه های دیگر کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در نشست با ( Lutz Stroppe ) لوتز استروپ قائم مقام وزیر بهداشت آلمان و هیات همراه ضمن ابراز خرسندی از حضور وی در ایران ، گفت: از سه سال گذشته در حال اجرای طرح تحول سلامت هستیم و حدود ۱۱میلیون نفر یعنی ۱۲ درصد مردم را تحت پوشش بیمه قرار دادیم.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت(Ministry of Health) ضمن اشاره به ایجاد ۲۱ هزار تخت بیمارستانی جدید در سه سال اخیر ، افزود: در این راستا توانستیم تعداد تخت های بیمارستانی را 25 درصد ظرفیت دولتی افزایش دهیم.

وی با بیان این که طی سه سال اخیر ۴۵ درصد واردات دارو کاهش یافته است، افزود: در این مدت توانستیم ۳۵درصد واردات ارزی دارو را کاهش دهیم و صادرات دارو را به 2 برابر رساندیم.

دکتر حریرچی افزود: حدود 70 درصد ارزش ریالی بازار مصرف دارو و 98.5 درصد میزان عددی بازار مصرفی را خودمان تولید می کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر این که روابط شرکت های آلمانی پیش زمینه خوبی برای گسترش همکاریهاست، افزود: در بین کشورهای غربی مردم دید مثبتی به کشور آلمان دارند.

دکتر حریرچی با اشاره به مذاکرات وزیر بهداشت ایران با وزیر بهداشت آلمان در حاشیه نشست های ژنو و انجام مذاکراتی طی این سالها، افزود: در جریان این دیدارها اسناد متعددی در سطح وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بین طرفین امضا شده است.

وی با تاکید بر تبادل و تفاهم میان دو کشور در حوزه های مختلف، گفت: لازم است قسمتی از کارها در بازه زمانی کوتاه عملیاتی شود و از تفاهم نامه کلی به سطح عملیاتی برسد.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت ضمن ابراز علاقه مندی به استفاده از تجربیات وزارت بهداشت آلمان در حوزه پزشک خانواده ، نظام ارجاع و اداره بیمارستانها ، افزود: در حال حاضر تخت های بیمارستانی ما یک و نه دهم به ازای هر هزار نفر است که با آمارهای کشور شما فاصله داریم.

دکتر حریرچی همچنین با بیان این که در حوزه زنجیره انتقال بیمار از بیمارستان به منزل بر اساس مدل های مدرن امروزی اقداماتی انجام داده ایم، افزود: در حال حاضر 80 میلیون نفر جمعیت داریم که کشور ما رو به سمت سالمندتر شدن است.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت در ادامه، با بیان این که 107 شرکت ایرانی تولید دارو در کشور داریم، افزود: بازار کشورهای اطراف ما شامل جمعیت 300 میلیونی است و ما صادرات دارو به روسیه و کشورهای همسایه داریم.

وی افزود: از دولت آلمان درخواست داریم که شرکت های بزرگ و کوچک آلمانی بتوانند در حوزه ساخت بیمارستان و تولید تجهیزات به ما کمک کنند که احیای روابط بانکی بین دو کشور یکی از زمینه های لازم این مسئله است.

دکتر حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری خوب با آلمان در زمینه نوسازی ناوگان زمینی و هوایی اورژانس پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: روابط ایران و آلمان می تواند آغاز بسیار خوبی برای گسترش روابط فی مابین در حوزه بهداشت و درمان دو کشور باشد.

بنابر این گزارش، در ادامه، قائم مقام وزیر بهداشت آلمان نیز با بیان این که روابط ایران و آلمان می تواند آغاز بسیار خوبی برای گسترش روابط فی مابین در حوزه بهداشت و درمان دو کشور باشد، گفت: موفقیت در کاهش پرداختی از جیب مردم در کشور ایران با اجرای طرح تحول سلامت نکته بسیار مهمی است .

وی افزود: شما کشوری با جمعیت جوان و در صدد افزایش ظرفیت تختهای بیمارستانی هستید اما در آلمان شرایط متفاوت است و ما در حال کاهش تختهای بیمارستانی هستیم.

لوتز استروپ در ادامه افزود: بحث تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) یک چالش ویژه ای است که در آلمان هم ما با آن روبرو هستیم و برای تولید دارویی گاهی باید 10 تا 15 سال کار و تلاش کرد که این هزینه بر است بطوریکه امروز برای آنتی بیوتیک های بیش از یک میلیارد هزینه می شود اینکه بتوانیم دارو تولید کنیم و همزمان قیمت آن را هم پایین نگه داریم کار بسیار پیچیده ای است .

قائم مقام وزیر بهداشت آلمان در پایان افزود: تجربه شخصی من نشان داده است که اگر روی پروژه ای مشخص تحقیق و کار کنیم مهمتر از امضا اسناد و قراردادهاست و می توانیم تفاهم نامه های بهتری را تهیه و منعقد کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: