کد خبر: ۱۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 03
اکثر مردم کار کردن را دوست دارند و خانم‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه این تاپ 10 لیستی تهیه کرده‌ایم از ده شغل پر درآمد و جذابی که خانم‌ها فعالیت بیشتری در آن دارند.
شفا آنلاین:اکثر مردم کار کردن را دوست دارند و خانم‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ادامه این تاپ 10 لیستی تهیه کرده‌ایم از ده شغل پر درآمد<high income job> و جذابی که خانم‌ها فعالیت بیشتری در آن دارند.

به گزارش شفا آنلاین:البته این شغل‌ها نیز با هم تفاوت داشته و برخی از آنها به لحاظ سختی یا درآمد احتمالی با یکدیگر تفاوت‌های چشم گیری دارند. کارهایی که در ادامه می‌بینید اکثرا توسط خانم‌ها انجام می‌شوند، حقوق مناسبی دارند، امکان مشغول شدن در آنها بیشتر است، بین کار و زندگی تعادل خوبی بر قرار می‌کنند و امنیت شغلی بالایی دارند.

10- طراحی لباس

شغل رویایی خیلی از خانم‌ها طراحی لباس برای خود و دیگران است. احتمالا اگر کسی به این شغل وارد شود علاقه زیادی به کار خود خواهد داشت و از انجام آن لذت زیادی خواهد برد. یکی از مزایای این کار عدم احتیاج آن به سرمایه اولیه زیاد است، به نحوی که هرکسی می‌تواند در خانه خود لباس‌هایی که در ذهن دارد را طراحی کرده و حتی تولید کند. به این دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به دنبال یک کار جدید هستید طراحی لباس را نیز در نظر داشته باشید.
 
 
 


9- برنامه نویس کامپیوتری

به صورت کلی کار یک برنامه نویس ساخت و توسعه نرم افزارهای مختلف است. یک برنامه نویس باید توانایی بازنویسی، رفع ایراد، نگهداری و تست کردن اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف در سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌های متفاوت را داشته باشد و به برخی از زبان‌های برنامه نویسی مسلط باشد. از مزایای این کار امکان دور کاری و انجام پروژه‌ای کارهاست.
 

 
 


8- وبلاگ نویسی

احتمالا هرکسی دوست دارد که در خانه خود کارهای خلاقانه انجام دهد. یکی از کارهای تقریبا ساده‌ای که هر کس می‌تواند در خانه آن را به انجام برساند وبلاگ نویسی یا فعالیت هدفمند در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام است. با توجه به اینکه معمولا خانم‌ها در نویسندگی استعداد بهتری دارند، وبلاگ نویسی یا ساخت صفحات در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد درآمد از آنها می‌تواند به عنوان یک شغل خوب در نظر گرفته شود.
 
 
 


7- مدیر استراتژی

یک مدیر استراتژی باید وضعیت، آمارها و درآمد کمپانی را بررسی کرده و راه‌های مناسب برای دستیابی به اهداف را مشخص کند.
 

 
 


6- اپتومتریست

اپتومتریست‌ها در زمینه مراقبت‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند و کار اصلی آنها مشخص کردن شماره عینک ، پیدا کردن ایرادات مختلف بینایی در افراد و معاینه سرپایی جراحات و ایرادات چشمی است. آنها چشم بیماران را مورد بررسی قرار داده و با انجام تست‌های مخصوص بینایی سنجی مشکل آنها را رفع می‌کنند.
 

 
 


5- روانشناس

خانم‌ها معمولا روانشناس‌های درجه یکی هستند. آنها نسبت به مردان عموما توانایی بالاتری در درک احساسات و مشکلات افراد دارند. به همین دلیل این شغل یکی از بهترین و محبوبترین حرفه‌ها در میان زنان است.
 

 
 


4- داروسازی

حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی نیز توانایی‌های یک داروساز در درست کردن نسخه‌ها و فروش داروهای درست به بیماران همواره مورد نیاز است. با توجه به نیاز بازار به این افراد و حقوق و درآمد بالایی که در آن وجود دارد، دارو سازی در رتبه چهارم لیست ما قرار گرفته است. هشت درصد از زنان داروساز در آمریکا صاحب یا شریک یک داروخانه بوده و تعداد کمی از آنها نیز به عنوان مشاور در شرکت‌های دارویی به کار گرفته می‌شوند. اما بیشتر آنها در بیمارستانها، مراکز درمانی و یا داروخانه‌ها مشغول به کار هستند.
 
 
 

 
3- متخصص روابط عمومی

یکی از بخش‌های جذاب در شرکت‌ها قسمت روابط عمومی است. افرادی که در این سمت قرار دارند اطلاعات مورد نیاز مشتریان را جمع آوری کرده و در اختیار آنان قرار می‌دهند. افرادی که در این قسمت مشغول به کار هستند عموما درک خوبی از کسب و کار مورد نظر داشته و اطلاعات را به درستی منتقل می‌کنند.
 
 
 

 
2- پرستاری

در حال حاضر بیشتر پرستاران در بیمارستان‌ها مشغول به کار هستند، اما جامعه بزرگ 2.7 میلیونی پرستاران (در آمریکا) به سرعت در حال رشد است و محدوده کاری آنها به بخش‌های تخصصی تری مثل مراقبت از سالمندان و یا حتی انکولوژی نیز رسیده است. یکی از کارهایی که زنان در آن حضور فعالتری نسبت به مردان دارند پرستاری است. این شغل درآمد خیلی خوبی داشته و دوره‌های آموزشی آن در مراکز بسیاری تدریس می‌شود. البته در صورتی که مدرک دانشگاهی پرستاری را داشته باشید بهتر است. همچنین پیشنهاد می‌کنیم قبل از ورود به این رشته دوره‌های تخصصی هر بخش از پرستاری را نیز مورد توجه قرار دهید.
 
 
 


1- پزشک عمومی

اولین جایی که یک بیمار برای درمان مریضی خود به آن مراجعه می‌کند پرشک عمومی است. این افراد با معاینه بیماران و انجام آزمایش‌های مختلف روند درمان افراد را شروع کرده و به آنها مراقبت‌های لازم را گوشزد می‌کنند و همچنین در صورت نیاز بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع می‌دهند.دیجی رو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: