کد خبر: ۱۶۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 01
مخالفان افزایش مالیات و عوارض از محل فروش سیگار معتقدند که با افزایش مالیات توان رقابت از برندهای ایرانی گرفته شده و دامنه قاچاق سیگار افزایش پیدا می کند، اما لابی از طرف واردکنندگان سیگار و تولیدکنندگان را درحال حاضر نمی توان به دلیل بار قضایی تائید کرد.
شفا آنلاین>سلامت>عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه عوارض دریافتی از دخانیات به هیچ عنوان درکاهش مصرف نقش بازدارندگی ندارد، گفت: افزایش مالیات بردخانیات سبب افزایش وارات وقاچاق سیگار(Cigarette) نمی شود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد نعیم امینی فرد درخصوص لابی گسترده برخی گروه ها درجهت جلوگیری از افزایش مالیات برسیگار،گفت: مخالفان افزایش مالیات و عوارض از محل فروش سیگار معتقدند که با افزایش مالیات توان رقابت از برندهای ایرانی گرفته شده و دامنه قاچاق سیگار افزایش پیدا می کند، اما لابی از طرف واردکنندگان سیگار و تولیدکنندگان را درحال حاضر نمی توان به دلیل بار قضایی تائید کرد.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: اما استدلال مخالفان برای جلوگیری از افزایش مالیات سیگار را نمی توان مورد قبول دانست، به طوری که افزایش واردات سیگار وقاچاق به دلیل افزایش مالیات را نمی توان پذیرفت؛ زیرا قرار نیست که با کاهش عوارض قاچاق سیگار کاهش پیدا کند و باید مکانیزم های دیگری را باید برای جلوگیری از قاچاق درنظرگرفت.

وی با بیان اینکه ساماندهی مرزها یکی از راهکارهای اصولی درجلوگیری از واردات قاچاق سیگاربه کشور است، تصریح کرد: به طورحتم عوارض فعلی از محل فروش سیگار درکاهش مصرف و جلوگیری از هدایت بازار به سمت قاچاق سیگار به هیچ عنوان بازدارنده نیست، بنابراین عوارض جزیی و ناچیز درخصوص سیگار به هیچ عنوان اثربازدارندگی ندارد.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه درهمه نقاط دنیا افراد استفاده کننده از سیگار هزینه سنگینی را بر اقتصاد سلامت وارد می کنند، گفت: متاسفانه سن کارمفید با مصرف دخانیات کاهش پیدا کرده و ازکار افتادگی زودرس به طورحتم هزینه ها را افزایش می دهد، همچنین درعین حال هزینه درمان ناشی از مصرف سیگار به شدت بالا بوده و باید از هزینه های عمومی دولت برای درمان استفادهکرد، بنابراین توصیه می شود که با افزایش مالیات برسیگار بتوان حداقل میزان مصرف را تا حدودی کاهش داد
برچسب ها: سیگار ، قاچاق ، کمیسیون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: