کد خبر: ۱۶۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 31
بسیاری از افراد معروف برای بالا بردن آگاهی عمومی تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند تا بیماران دیگری که مبتلابه سرطان پستان هستند بدانند که آن‌ها تنها نیستند.
شفا آنلاین:به گفته موسسه ملی سرطان، تنها در ایالات‌متحده آمریکا در سال جاری حدود 231،840 زن مبتلابه سرطان سینه تشخیص داده‌شده است. با توجه به این آمار، جای تعجب نیست که برخی از این افراد از افراد مشهور باشند.

به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از افراد معروف برای بالا بردن آگاهی عمومی تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند تا بیماران دیگری که مبتلابه سرطان پستان هستند بدانند که آن‌ها تنها نیستند. در ادامه به معرفی برخی از افراد مشهور که مبتلابه سرطان سینه هستند می‌پردازیم.

جانیس دیکنسون (Janice Dickinson):
جانیس دورین دیکنسون (متولد 16 فوریه 1955) یک مدل آمریکایی، عکاس و نویسنده است. یکی از موفق‌ترین مدل‌های دهه‌های 1970 و 1980، او همچنین به‌عنوان قاضی در چهار دوره ابتدایی در سال 2003 فعالیت کرد. او در سال 2005 یک سازمان مدل‌سازی را افتتاح کرد.
دیکنسون، این ستاره تلویزیونی در ماه مارس سال 2016 میلادی در روزنامه «دیلی میل» اعلام کرد که وجود سرطان در سینه راست او تشخیص داده‌شده است. یک بیوپسی مشخص کرد سرطان سینه در مجاری شیری او وجود دارد.
او می‌گوید: «در ابتدا وقتی متوجه توده شدم که با لمس آن احساس درد شدید می‌کردم آنجا بود که متوجه شدم قضیه جدی است و هنگامی‌که به من گفتند مبتلابه سرطان سینه شده‌ام بسیار شوک زده شدم.
انتظار می‌رود که او یک لامپکتومی ( عمل جراحی حفظ پستان یا محافظت از پستان) و به دنبال آن پرتودرمانی و دارودرمانی طولانی‌مدت نیاز داشته باشد.
کریستین اپلگیت (Christina Applegate):
کریستین اپلگیت (متولد 25 نوامبر 1971) یک بازیگر و کارگردان آمریکایی است، او برنده امی و نامزد گلدن گلوب شد.
کریستسن در آوریل سال 2008 در سی‌وهفت‌سالگی اعلام کرد که مبتلابه سرطان پستان شده است. سرطان او با ام آرآی آشکار شد، مادر او نیز براثر همین بیماری جان باخت. هر دو پستان کریستین پاک‌سازی شد و اکنون اثری از سرطان در او وجود ندارد او در گفتگو با نشریه ELLE گفت: «هرروز با مشاهده پستان‌های مصنوعی به یاد می‌آورم چه بلایی بر سر من آمده و بخشی از بدن ام تغییر چشمگیری کرده، پذیرفتن این امر بسیار برای من دشوار است.»
شریل کراو (Shery- Crow):
شریل سوزان کراو (متولد 11 فوریه 1962) یک خواننده و کارگردان آمریکایی و بازیگر آمریکایی است. موسیقی او شامل عناصر پاپ، راک، قوم، کشور و بلوز است. او 10 آلبوم استودیویی، دو مجموعه و یک آلبوم زنده را منتشر کرده و به تعدادی از موسیقی متن فیلم کمک کرده است. او بیش از 50 میلیون آلبوم را در سراسر جهان فروخته است. کراو 9 جایزه گرمی را از آکادمی ملی هنرهای تجسمی و علوم دریافت کرده است.
شریل کراو بیشتر به خاطر موسیقی او شناخته‌شده است، در سال 2006 پس از پایان قرارداد خود با لنس آرمسترانگ سرطان پستان در او تشخیص داده شد و تحت لامپکتومی و درمان اشعه قرار گرفت. او در CNN.com گفت هیچ علائم و نشانه‌ای در او وجود نداشت، بلکه از طریق ماموگرافی و غربالگری سالانه سرطان در او تشخیص داده شد. او همه زنان را تشویق کرد که آزمایش سالانه سینه را انجام دهند.
سینتیا نیکسون (Cynthia Nixon):
سینتیا آلن نیکسون (زاده 9 آوریل 1966) یک بازیگر آمریکایی است. او در سال 2004 جایز نخستین جایزه‌امی را برای بازیگر برجسته حمایت در سری کمدی برنده شد.
در سال 2006 معلوم شد سامانتا نیکسون به سرطان پستان مبتلا شده است. او در همان سال به مدت شش و نیم هفته تحت پرتودرمانی قرار گرفت. او تا چند هفته پیش از اکران نخستین فیلم سینمایی‌اش در 2008 بیماری خود را علنی نکرد. در برنامه صبح‌به‌خیر آمریکا توضیح داد به این دلیل ماجرای سرطان را با کسی در میان نگذاشته که احساس می‌کرده این بیماری مایه آبروریزی اوست. امروز، او مادری سالم برای سه فرزند و سفیری برای تبلیغ این بیماری است.سپید
Everydayhealth
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: