کد خبر: ۱۶۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 30
اهم اقدامات و عملکرد چهار ساله حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در دولت یازدهم به شرح زیر است

شفا آنلاین>سلامت>دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد که بانک‌های اطلاعاتی و سامانه‌های این وزارتخانه در مرکز ملی داده‌های سلامت تجمیع شده است و شبکه ملی سلامت (شمس) توسعه یافته و به حدود ۱۳۰۰ مرکز بهداشتی درمانی جدید متصل شده است.

به گزارش شفا آنلاین، پوشش بیش از ۷۳ هزار تخت بیمارستانی دانشگاهی در پرونده الکترونیکی سلامت، ایجاد قابلیت دسترسی به سوابق مراجعان بیمارستانی افراد در کل کشور، طراحی و راه اندازی داشبورد پایش و نظارت بر هزینه های سلامت در بخش بستری در طرح تحول سلامت با امکان پایش آنلاین سهم پرداخت از جیب مردم، بیمه‌ها و یارانه دولت و نیز آماده‌سازی خدمات الکترونیکی صدور کارت بهداشت جهت واگذاری به دفاتر پیشخوان و انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری از جمله اقدامات دفتر آمار و فن آوری اطلاعات وزارت بهداشت(Ministry of Health) طی چهار سال گذشته بوده است.

اهم اقدامات و عملکرد چهار ساله حوزه فناوری(Technology) اطلاعات وزارت بهداشت در دولت یازدهم به شرح زیر است:

حوزه فناوری اطلاعات

• راه اندازی مرکز ملی داده های سلامت
• تجمیع بانکهای اطلاعاتی و سامانه های وزارت بهداشت در مرکز ملی داده های سلامت
• توسعه شبکه ملی سلامت (شمس) و اتصال حدود ۱۳۰۰ مرکز بهداشتی درمانی جدید با شبکه و پوشش ۹۵۰۰ مرکز بهداشتی درمانی
• توسعه اتوماسیون اداری و پوشش واحدهای تابعه وزارت بهداشت
• تجهیز بیمارستان‌های دانشگاهی (سخت افزار، نرم افزار، و شبکه)
• راه اندازی HIS برای بیش از ۱۵۰ بیمارستان دانشگاهی کشور
• پوشش بیش از ۷۳ هزار تخت بیمارستانی دانشگاهی در پرونده الکترونیکی سلامت و ایجاد قابلیت دسترسی به سوابق مراجعان بیمارستانی افراد در کل کشور
• طراحی و راه‌اندازی داشبورد پایش و نظارت بر هزینه‌های سلامت در بخش بستری در طرح تحول سلامت با امکان پایش آنلاین سهم پرداخت از جیب مردم، بیمه‌ها و یارانه دولت
• آماده‌سازی خدمات الکترونیکی صدور کارت بهداشت جهت واگذاری به دفاتر پیشخوان و انعقاد تفاهمنامه همکاری با معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری
• راه‌اندازی سامانه ارتباط با ذینفعان ۱۵۹۰ برای پاسخگویی مشکلات طرح تحول نظام سلامت و راه‌اندازی سامانه ارتباط با ذینفعان ۱۶۹۰ (کد خدمات عمومی ملی)، برای پاسخگویی رسیدگی به شکایات تعرفه‌های پزشکی و سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی به مشکلات بهداشتی
• راه‌اندازی رصدخانه سلامت
• به روز رسانی سرویس‌های الکترونیکی تبادل اطلاعات سیستم‌های اطلاعاتی با سپاس
• توسعه مراکز صدور گواهی الکترونیکی و امضاء الکترونیکی
• اعطای گواهینامه «مطابقت با استانداردهای سپاس (تبادل اطلاعات با سپاس)» برای سیستم‌های اطلاعات سلامت
• راه‌اندازی سرویس استعلام هویتی افراد دارای پرونده الکترونیکی سلامت پایه برای بهره‌برداری در بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمت
• راه‌اندازی کدینگ یکپارچه سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: