کد خبر: ۱۶۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 28
علی اکبر دادمهر ، افزودن آب به کره را به عنوان یکی از انواع کم فروشی در مواد غذایی برشمرد واز مردم خواست قبل از خرید فرآورده های غذایی به نشان سازمان غذا و دارو توجه کنند.
شفا آنلاین>سلامت>رییس اداره امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی و دریایی سازمان غذا و دارو گفت: عده ای از متقلبین برای بالا بردن وزن کره، مقداری آب یا کازئین(Casein)  به آن می افزایند.

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر دادمهر ، افزودن آب به کره را به عنوان یکی از انواع کم فروشی در مواد غذایی برشمرد واز مردم خواست قبل از خرید فرآورده های غذایی به نشان سازمان غذا و دارو توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقدار آب موجود روغن حیوانی حدود صفر درصد و مقدار آب موجود در کره حدود 20 تا 25 درصد است و با افزودن آب به کره ، مقدار آب کره از حدود 20 درصد به حدود 40 درصد افزایش می یابد که برای سهولت جذب آب مقداری کازئین، کازئینات سدیم یا مواد جاذب رطوبت دیگری مانند کلروسدیم به کره اضافه می کنند که موجب اضافه شدن وزن آب و کازئین به وزن کره می شود و از مقدار چربی آن کاسته می شود.

رییس اداره امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشاء دامی و دریایی سازمان غذا و دارو گفت: اضافه کردن چربی های حیوانی یا نباتی مانند مارگارین به کره از دیگر تقلبات به شمار می رود و دلیل چنین تقلبی ، ارزان بودن قیمت روغن و چربی ها نسبت به کره است .
دادمهر یادآور شد: کم فروشی درتولید مواد غذایی به شکل‌های مختلف صورت می‌پذیرد؛ یکی دیگر از مهمترین آن‌ها را علاوه بر مورد نامبرده شده، مخلوط کردن کره با مواد رنگی به منظور زرد رنگ کردن کره است.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده های غذایی سازمان غذا و دارو در پایان از مردم خواست برای اطمینان از اصالت فراورده‌های غذایی پروانه بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو را در آن مورد توجه قرار دهند.
برچسب ها: کره ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: