کد خبر: ۱۶۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 31
داروهای قلبی بهتر که به صورت مؤثر و ترکیبی استفاده می‌شوند، باعث افزایش عمر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شده‌اند.
شفا آنلاین:تحقیق جدیدی نشان می‌دهد که احتمال مرگ بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بر اثر ایست ناگهانی قلب، اکنون بسیار کمتر از گذشته است.

به گزارش شفا آنلاین: بنا بر اطلاعات جمع‌آوری شده از کارآزمایی‌های بالینی مختلف، نرخ مرگ ناگهانی بر اثر نارسایی قلبی< نارسایی قلبی> در طی دو دهه گذشته، تقریباً نصف شده است.


دکتر جان مک‌موری، استاد بیماری‌های قلب دانشگاه گلاسگو، گفت: «داروهای قلبی بهتر که به صورت مؤثر و ترکیبی استفاده می‌شوند، باعث افزایش عمر بیماران مبتلا به نارسایی قلبی شده‌اند.»


مک‌موری گفت: «بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و برون‌ده کاهش‌یافته، اکنون قطعاً عمر بیشتری دارند و به نظر من، زندگی آنها هم بهتر شده است. درمان‌های امروزی با دستگاه و دارو، بسیار مؤثر هستند. ما اکنون به صورت شایع بیمارانی را می‌بینیم که مشکل عملکرد عضله قلب آنها بهبود چشمگیری داشته یا حتی به صورت کامل بهبود یافته است.»


بنا بر استدلال مک‌موری و همکاران او، داروها آن‌قدر اثربخش شده‌اند که اصلاً لازم نیست برای بسیاری از بیماران کم‌خطر دفیبریلاتور قلبی (ICD) کار گذاشته شود.


نارسایی قلبی به حالتی گفته می‌شود که قلب نمی‌تواند خون کافی را برای تأمین نیازهای بدن پمپاژ کند. برون‌ده قلبی اکثر مبتلایان کاهش می‌یابد، بدان معنی که بطن‌های قلب نمی‌توانند به اندازه کافی انقباض پیدا کنند تا خون پراکسیژن به بدن برسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: