کد خبر: ۱۶۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 28
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولویت‌های کاری‌اش در دولت دوازدهم را اعلام کرد

شفا آنلاین>سلامت>سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولویت‌های کاری‌اش در دولت دوازدهم را اعلام کرد.

به‌ گزارش شفا آنلاین، دکتر محمد آقاجانی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ۶۰ سال سابقه این دانشگاه در زمینه فعالیت در حوزه سلامت و تربیت اساتید با سابقه، اظهار کرد: این دانشگاه با تولید دانش، تربیت نیروی انسانی و خدمات بهداشتی – درمانی سهم بزرگی در سلامت ایرانیان دارد. در حال‌ حاضر ۱۴ هزار دانشجو در ۲۳۸ رشته و با حضور یکهزار و ۴۰۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: انطباق بیشتر روش آموزش گروه پزشکی با کارکرد دانش آموختگان این دانشگاه در نظام ارائه خدمت جزو اولویت‌های حوزه آموزش قرار دارد. همچنین توجه به آموزش اخلاق پزشکی و حرفه‌ای، توانمندسازی دانش‌آموختگان برای کارآفرینی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش در رشته‌های علوم پایه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان‌های مدرن آموزشی، توانمندسازی هیات علمی با گسترش فرصت‌های مطالعاتی و همچنین افزایش عمق پژوهش در حوزه پزشکی جزو اولویت‌های کاری در حوزه آموزش این دانشگاه قرار دارند.

آقاجانی ادامه داد: یکی از اقدامات ما در این دوره از فعالیت در جایگاه ریاست دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) شهید بهشتی، جهتگیری پژوهش‌ها به سمت نیازهای صنعت در حوزه سلامت و همچنین بهبود مدیریت و کیفیت  خدمات این حوزه است. در ‌عین ‌حال افزایش تربیت نیروی  انسانی محقق و پژوهشگر و جذب منابع مالی جدید به جای تکیه صرف به منابع دولتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آقاجانی توجه بیشتر به سبک زندگی مردم  در کلانشهر تهران و تکمیل شبکه بهداشت این شهر را جزو اولویت‌های فعالیت در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیان‌ کرد و گفت‌: ادامه برنامه‌های طرح تحول در این حوزه، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تهرانیان، توسعه کمی و کیفی نظارت بر بهداشت محیط با تکیه بر توان بخش خصوصی و همچنین تامین نیروی انسانی لازم برای ارائه خدمات در این حوزه ضرروی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بزرگ‌ترین مشکل حوزه غذا و دارو را عدم تامین نقدینگی  برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی (Medical Equipment) مورد نیاز در داروخانه‌ها اعلام کرد و گفت‌: با توجه به این موضوع تلاش برای تسریع در وصول مطالبات داروخانه‌ها در اولویت کاری ما قرار دارد. همچنین به دلیل امکان سوء استفاده‌های زیاد در این حوزه، در کلانشهر تهران سیستم‌های نظارتی باید تقویت شوند.

آقاجانی، افزایش تولید دانش بنیان، تجویز و مصرف منطقی فرآورده‌های دارویی را بخش دیگری از اولویت‌های فعالیت خود در حوزه غذا و دارو اعلام کرد.

وی در ادامه‌ صحبت‌هایش با تاکید بر ضرورت تغییر الگوی بیمارستان‌ها در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خاطر نشان کرد: هزینه‌های درمان باید از طریق استفاده درست از راهنماهای بالینی و همچنین تجویز منطقی دارو، کنترل شود. همچنین بر اساس سند درمان ۱۴۰۴ که نقشه راه درمان کشور را تا ۱۰ سال آینده مشخص کرده است، ما در منطقه تحت پوشش خود به ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید نیاز داریم. تاخیر جدی در وصول مطالبات و همچنین کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است. در ‌عین ‌حال باید ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های این دانشگاه و نظارت فعال بر حجم عظیم موسسات پزشکی تحت نظر خود را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

آقاجانی در پایان، به استفاده از ظرفیت‌های موجود برای گسترش خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: استمرار برنامه‌های هفتگانه طرح تحول نظام سلامت در این حوزه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: