کد خبر: ۱۶۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 28
آنهایی که در هنگام تولد، وزن بیش از ۱۰ پوند دارند، در دوران مهد کودک، ۶۹ درصد بیشتر از دیگر کودکان به چاقی مبتلا می‌شوند.
شفا آنلاین:مطالعه‌ی جدیدی بیان می‌کند گونه‌های بزرگ کودکان که همه دوست دارند بکشندشان، ممکن است نشانه‌ی خطر ابتلا به چاقی در دوران کودکی باشد.

به گزارش شفا آنلاین: محققان به بررسی بیش از ۱۰ هزار کودک در ایالات متحده‌ی امریکا پرداخته و دریافتند آنهایی که در هنگام تولد، وزن بیش از ۱۰ پوند دارند، در دوران مهد کودک، ۶۹ درصد بیشتر از دیگر کودکان به چاقی مبتلا می‌شوند. این خطر حداقل تا پایه‌ی دوم دبستان که این مطالعه خاتمه یافت، ادامه داشت.

در پایه‌ی دوم، حدود ۲۳ درصد از کودکانی که وزن تولد بالا داشتند به چاقی مبتلا شدند. در مقایسه، این نرخ در مورد کودکانی که وزن تولد نرمال داشتند، ۱۴ درصد بود.


با این حال این مطالعه نتوانست ثابت کند که وزن بالای تولد باعث ایجاد چاقی در دوران کودکی می‌شود.


مطالعه‌ی بیمارستان اطفال دانشگاه ویرجینیا، به علاوه شامل کودکانی بود که تولد زودرس داشتند.


حدود ۲۸ درصد از نوزادان نارسی که با وزن تولد بالا نسبت به سن حاملگی به دنیا آمده بودند، در پایه‌ی دوم دبستان به چاقی مبتلا شدند. این نرخ در مورد نوزادان نارسی که با وزن مورد انتظار به دنیا آمده بودند، ۱۴.۲ درصد و در مورد نوزادان نارسی که با وزن پایین متولد شده بودند، ۲۸ درصد بود.MedLinePlus

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: