کد خبر: ۱۶۴۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 27
در نظام پزشکی جهان، نظام سلامت یک مولفه اجتماعی بسیار مهم است و از جمله ابزارهای مهم حاکمیتی در هر حکومت به شمار می آید که البته نیاز به بازمهندسی دارد
نبض/ باید از پزشک عمومی حمایت کنیم
شفا آنلاین>سلامت> عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران، بر شناساندن بیشتر مفاخر پزشکی جهان از سوی رسانه ها تاکید کرد.  

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی دباغ با حضوردربرنامه نبض، در تبیین اهمیت نظام سلامت(Health) در هر جامعه گفت: در نظام پزشکی جهان، نظام سلامت یک مولفه اجتماعی بسیار مهم است و از جمله  ابزارهای مهم حاکمیتی در هر حکومت به شمار می آید که البته نیاز به بازمهندسی دارد.



عضو هیئت مدیره نظام پزشکی تهران تصریح کرد: همیشه بار بیماری ها و مشکلات نظام سلامت بر 20 درصد جمعیت هر جامعه متمرکز شده که عمدتا مردم کمتر برخوردار جهان هستند و حتی در پردرآمدترین کشورها نیز این تقسیم بندی خود را نشان می دهد.

دکتر ایرج خسرو نیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نیز گفت: اگر پایه ریزی درست نباشد هر قدر هم متخصص تربیت کنیم به جایی نمی رسیم. ما باید از پزشک عمومی حمایت کنیم.

وی افزود: یک بیمار در مرحله اول حین مراجعه به بیمارستان، به پزشک عمومی مراجعه می کند.


دکتر خسرو نیا گفت: پزشک متخصص طبق قانون باید روزی 6 تا 7 مریض را معاینه کند، اما اگر بیشتر از این تعداد بیمار به پزشک متخصص مراجعه کنند، هزینه های بالا برای سازمان‌های بیمه‌گر و بیمار سرسام آور است و پزشک متخصص نیز نمی تواند مانند پزشک عمومی برای معاینه و شنیدن شرح حال بیمار وقت کافی بگذارد.

دکتر ایازی پزشک عمومی گفت: مهمترین مشکلات پزشکان عمومی در بخش دولتی این است که  این دسته پزشکان مجبورند بیماران زیادی را در مدت زمان کوتاهی به دلیل هزینه‌های بالای پزشکان متخصص معاینه کنند که این موجب خستگی پزشک و افت کیفیت درمان می شود.

وی گفت: تعرفه درمان و دستمزد پزشکان عمومی پایین است که آنها را مجبور می کند شغل دوم و سوم داشته باشند؛ با توجه به اینکه پزشکی شغل پویایی است و پزشک باید همیشه مطالعه داشته باشد و علمش به روز باشد، این مسئله مانع ایجاد می کند.

ایازی ادامه داد: وقتی پزشک شغل دوم و سوم برای گذران زندگی داشته باشد، دیگر وقت لازم برای به روز رسانی ندارد و بیمار نیز نتیجه درمانی مطلوب نمی گیرد.
برچسب ها: پزشک ، سلامت ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: