کد خبر: ۱۶۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 24
سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش سلامت وجود دارند که با یک مدیریت مناسب و تشویق این بخش می توان از حضور آنها در بخش سلامت بهره برد.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت(Minister of Health)، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت در مسیر توسعه بخش درمان گامهای بزرگی برداشته اما برای رفع مشکلات حوزه سلامت نیازمند حضور بخش خصوصی است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیا(ص) مشهد افزود: سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش سلامت وجود دارند که با یک مدیریت مناسب و تشویق این بخش می توان از حضور آنها در بخش سلامت بهره برد.

وی همچنین شرایط خدمات رسانی به بیماران را در سطح کشور راضی کننده توصیف و بیان کرد: رضایت بیماران به تنهایی برای ما کافی نیست، می توان با همکاری بخشهای دولتی و خصوصی امکانات و تجهیزات درمانی را تکمیل تر از پیش نمود.
 

وزیر بهداشت در ادامه به ظرفیتهای توریسم سلامت اشاره و بیان کرد: ایران سالانه پذیرای بسیاری از گردشگرانی است که برای درمان به کشورمان می آیند از این رو می توان از ظرفیتهای به وجود آمده استفاده کرد.

وی افزود: مشهد با استعدادترین شهر کشور در حوزه سلامت است که توانسته در بخش توریسم درمانی موفقیتهای زیادی کسب کند و امیدواریم با تاسیس چند کلینیک و درمانگاه تخصصی در این شهر بتوانیم علاوه بر پاسخگویی به شهروندان مشهدی، زائران و گردشگران را نیز در بخش درمان راضی نگه داریم.

تاکنون 12 بیمارستان فعال در مشهد در محدوده شمال شرق کشور مجوز پذیرش گردشگری سلامت را دریافت کرده اند. بر این اساس بیمارستانهای رضوی، جواد الائمه(ع)، بنت الهدی، سینا، مهر، طالقانی، پاستور، اکبر، امام رضا(ع)، قائم، آریا و امام زمان(عج) در مشهد از وزارت بهداشت مجوز IPD به معنای جواز پذیرش بیماران خارجی را گرفته اند.

سالانه شش هزار گردشگر سلامت از کشورهای مختلف در بیمارستانهای مشهد پذیرش و بستری می شوند. این تعداد با احتساب خدمات سرپایی به گردشگران سلامت به 20 هزار نفر می رسد. بیشتر گردشگران سلامت از کشورهای کویت، بحرین، قطر، عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان با هدف بهره مندی از خدمات درمانی به مشهد سفر می کنند. جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی، خدمات دندانپزشکی، زنان و نازایی بیشترین نیازهای درمانی گردشگران سلامت را تشکیل می دهند. همچنین 14 شرکت گردشگری سلامت در خراسان رضوی دایر است. این شرکتها حلقه واسط بین بیماران و مراکز درمانی هستند و خدمات درمانی و گردشگری را از مبدا تا مقصد به بیماران خارجی ارائه می دهند.

بر اساس آمارهای منتشره سالانه حدود 200 هزار گردشگر سلامت به ایران سفر می کنند.
برچسب ها: سلامت ، خصوصی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: