کد خبر: ۱۶۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 24
آموزش والدین در اینکه کودکان به بیماری های اسکلتی و حرکتی مانند آرتروز(Arthritis) زانو و مشکلات لگن مبتلا نشوند، بسیار مهم است و می توان با دادن وسایل کمکی ، تمرینات درمانی و آگاهی های لازم از بیماری ها پیشگیری کرد و به شدت هزینه های درمانی را کاهش دهیم
شا آنلاین>سلامت>عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: طبق آمار این انجمن ، 85 درصد مردم به نوعی دچار اختلالات ستون فقرات یا کمردرد هستند.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه فرمانی افزود: این درحالی است که با انجام برخی اقدامات در دوران کودکی می توان از ابتلا به کمردرد و اختلالات ستون فقرات پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به علت سبک زندگی اشتباه رایج در جامعه و به دلیل وابستگی نوجوانان به فضای مجازی، انواع ناهنجاری های سیستم اسکلتی و عضلانی در کودکان و نوجوانان ایرانی مشاهده می شود که اگر به موقع، مداخلاتی برای آنها انجام نشود در آینده با بیماری ها و مشکلات متعددی ، روبرو می شوند.

عضو انجمن فیزیوتراپی(Physiotherapy) ایران گفت: اگر جلوی اختلالات ستون فقرات را قبل از سن رشد در کودکان بگیریم آنها درآینده دچار مشکلات نمی شوند؛ زمان پایان سن رشد در پسران 13 تا 15 سال و در دختران 11 تا 13 سال است.

فرمانی خاطرنشان کرد: اگر از اختلالات اسکلتی و حرکتی در کودکان و نوجوانان پیشگیری نشود ، احتمال دارد آنان در آینده به دیسک بین مهره ای مبتلا شوند و بیماری آنان منجر به جراحی شود که بار هزینه ای سنگینی بر دوش نظام سلامت می گذارد.

این فیزیوتراپیست ادامه داد: آموزش والدین در اینکه کودکان به بیماری های اسکلتی و حرکتی مانند آرتروز(Arthritis) زانو و مشکلات لگن مبتلا نشوند، بسیار مهم است و می توان با دادن وسایل کمکی ، تمرینات درمانی و آگاهی های لازم از بیماری ها پیشگیری کرد و به شدت هزینه های درمانی را کاهش دهیم.

فرمانی افزود: شخصی که سیستم اسکلتی و حرکتی سالمی نداشته باشد ، مستعد ابتلا به بیماری های دیگر است بطورمثال شخصی که آسیب شدید دیسک دارد به دلیل نداشتن حرکت کافی به اضافه وزن مبتلا می شود و اضافه وزن عاملی برای ابتلا به دیابت است و این زنجیره به هم پیوسته ادامه می یابد.

وی در پایان یادآور شد: طبق یک بررسی که از سوی انجمن فیزیوتراپی ایران بین پنج هزار دانش آموز شده است، 20 درصد آنان کمردرد داشتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: