کد خبر: ۱۶۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
بخش عمده ای از معضلات اقتصادی چرخه دارویی کشور تا پایان شهریور برطرف؛ و مطالبات صنعت دارو پرداخت خواهد شد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو در نخستین مصاحبه رسانه ای خود اعلام کرد: بخش عمده ای از معضلات اقتصادی چرخه دارویی کشور تا پایان شهریور برطرف؛ و مطالبات صنعت دارو پرداخت خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، چندی پیش اعلام شد که بیمه ها 40 هزار میلیارد ریال به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) بدهکارند و این مساله طی ماه های اخیر موجب اعتراضات زیادی به ویژه در صاحبان صنایع دارویی شده بود و دست اندرکاران نظام دارویی کشور بارها اعلام کرده اند که در صورت ادامه این روند ، اقلام دارویی کشور ممکن است با بحران کمبود روبرو شوند .

غلامرضا اصغری افزود: جلساتی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و اعتباراتی برای این امر اختصاص داده شده است که امید است کمکی به صنایع دارویی کشور شود.

وی، رقم اعتبارات اختصاص یافته را اعلام نکرد و گفت: برای پذیرفتن مسئولیت جدید خود ارزیابی های زیادی از حوزه غذا و داروی کشور انجام دادم که وضعیت دارویی کشور به کدام سمت می رود و چه چالش هایی دارد و چه برنامه هایی باید برای آن طراحی کرد .

وی اضافه کرد: طی هفته گذشته ، نشست های متعددی با دکتر رسول دیناروند رئیس پیشین سازمان غذا و دارو و مدیران این سازمان داشتیم و ساعت ها مذاکره و پیشنهادات و راه حل هایی مطرح شد و با اطمینان از اینکه تحولی در نظام دارویی اتفاق خواهد افتاد، این مسئولیت را پذیرفتم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صنعت پخش از بیمارستان ها طلبکار است و بیمارستان(Hospital) ها از بیمه ها طلبکارند و صندوق های بیمه باید شارژ شوند بنابراین راه حل هایی برنامه ریزی شده تا پایان هفته آینده و نهایتا تا پایان شهریور ، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی این چرخه برطرف شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: