کد خبر: ۱۶۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
وزیر بهداشت روز گذشته تغییراتی را در چهار معاونت و سه دانشگاه علوم پزشکی اعمال کرد

شفا انلاین>سلامت>عصر روز گذشته تغییراتی در سطح چهار معاونت وزارت بهداشت مهم وزارت بهداشت رقم خورد و وزیر بهداشت مهره‌های تازه‌ نفسی را برای اجرای دوره دوم طرح تحول نظام سلامت معرفی کرد.

به گزارش شفا آنلاین، وزیر بهداشت روز گذشته تغییراتی را در چهار معاونت و سه دانشگاه علوم پزشکی اعمال کرد.

وی عصر آخرین روز شهریورماه ۹۶، در حالی‌که کمتر از یک هفته ازجلسه رای اعتماد مجلس به وزرای جدید می‌گذرد، در احکامی جداگانه معاونان جدید بهداشت، غذا و دارو و برنامه‌ ریزی راهبری و هماهنگی وزارت بهداشت(Ministry of Health) را معرفی کرد. در این احکام دکتر علی اکبر حق دوست به عنوان معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی این وزارتخانه منصوب شد. وی پیشتر استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان بود که در حال حاضر با حفظ سمت معاونت،  سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی کرمان را نیز برعهده گرفته است.

هاشمی در انتخابی دیگر دکتر غلامرضا اصغری را بر کرسی معاونت وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو منصوب کرد. اصغری رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) اصفهان بود که بعد از تصدی بر این سمت، دکتر طاهره چنگیز جایگزین او شد؛ به این ترتیب اولین انتصاب مدیر ارشد زن در وزارت بهداشت دولت دوازدهم رقم خورد.

معاونت بهداشت نیز از این تغییرات بی‌نصیب نماند و دکتر علیرضا رئیسی- دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر- جایگزین دکتر علی اکبر سیاری معاون پیشین این وزارتخانه شد. او نیز با حفظ سمت در حال حاضر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان شده است.

در حکمی دیگر نیز دکتر محمد آقاجانی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب شد. وی که در دولت یازدهم، معاونت درمان وزارت بهداشت را عهده‌دار بود، فعلا با حفظ سمت به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب شده است.

در این میان  دکتر رسول دیناروند -معاون سابق غذا و دارو-  و دکتر علی اکبر سیاری - معاون سابق بهداشت-  به عنوان مشاوران وزیر بهداشت انتخاب شدند.

با توجه به این تغییرات باید منتظر ماند و دید که تصمیم هاشمی برای ریاست سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین معاونت‌های دیگر وزارت بهداشت چه خواهد بود؟ایسن

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: