کد خبر: ۱۶۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 22
به زودی می‌توان با رویکرد جدیدی که سلول‌های فرسوده را هدف قرار می‌دهد این عارضه را درمان کرد

شفا آنلاین>سلامت>متخصصان علوم پزشکی در آمریکا فاکتور جدیدی را که در بروز عارضه پوکی استخوان نقش دارد شناسایی کرده و امیدوارند در آینده با هدف قرار دادن این فاکتور که سلول‌های پیر و فرسوده نام دارد به شیوه‌های موفق‌تری برای درمان پوکی استخوان دست یابند.

به گزارش شفا آنلاین، متخصصان با بیان اینکه پوکی استخوان(Osteoporosis) بیشتر افراد مسن را درگیر می‌کند اظهار داشتند: به زودی می‌توان با رویکرد جدیدی که سلول‌های فرسوده را هدف قرار می‌دهد این عارضه را درمان کرد.

به گفته این متخصصان آمریکایی از طریق هدف قرار دادن این سلول‌های فرسوده با داروهای ضد پیری می‌توان روش‌های درمانی برای مقابله با تحلیل رفتن استخوان‌ها ناشی از افزایش سن را تغییر داد.

انجمن پوکی استخوان در آمریکا اعلام کرده است: ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور دچار بیماری پوکی استخوان هستند که باعث می‌شود استخوان‌ها شکننده شوند و همچنین ۴۴ میلیون نفر دیگر در این کشور دچار کاهش تراکم استخوان(Bone density) هستند.

به علاوه این انجمن هشدار داده که تقریبا نیمی از تمام افراد ۵۰ سال به بالا در این کشور در معرض خطر شکستگی استخوانی هستند و باید نسبت به سلامت استخوان‌های خود نگران باشند.

این متخصصان در واقع عامل جدیدی را شناسایی کرده‌اند که در بروز پوکی استخوان در موش‌ها نقش دارد. متخصصان در این بررسی به مطالعه روی موش‌هایی پرداختند که دچار کاهش تراکم استخوانی بوده و شدت این عارضه در آنها در حد یک فرد ۷۰ ساله بوده است.

متخصصان سلول‌های فرسوده در این موش‌ها را به شیوه‌های مختلفی مورد هدف قرار دادند. برای مثال در یک روش آنان ژن‌های این سلول‌ها را خاموش کرده و آنها را از بین بردند. در روش دیگر نیز دارویی مورد استفاده قرار گرفت که مانع از فعالیت نوعی آنزیم شده تا تولید مواد موثر در بروز التهاب(Inflammation) را که توسط سلول‌های فرسوده ترشح می‌شوند متوقف سازد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به گفته متخصصان تاثیر تمامی این سه روش روی فرسودگی استخوان مشابه و مفید بوده است. تمامی آنها تراکم استخوان و استحکام آن را از طریق کاهش تحلیل استخوان‌ها تقویت کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: