کد خبر: ۱۶۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 23
اتصال‌دهنده‌های ایمپلنت از تیتانیوم ساخته می شوند که یک ماده سبک، قوی و سازگار با بدن انسان است و به این ترتیب امکان پس زدن ایمپلنت ها توسط بدن وجود ندارد.
شفا آنلاین:ایمپلنت جایگزینی ریشه یا ریشه های یک دندان و به اصلاح دیگر کاشت دندان است. مشابه ریشه های دندان، ایمپلنت دندان<Tooth implant> نیز در استخوان فک قرار گرفته و پس از کامل شدن عمل جراحی برای سایرین قابل مشاهده نیستند. از ایمپلنت ها برای قرار دادن عاج دندان (بخشی از دندان ها که در دهان قابل مشاهده است)، پل یا دندان های مصنوعی به روش های مختلف استفاده می شود.

به گزارش شفا آنلاین: اتصال‌دهنده‌های ایمپلنت از تیتانیوم ساخته می شوند که یک ماده سبک، قوی و سازگار با بدن انسان است و به این ترتیب امکان پس زدن ایمپلنت ها توسط بدن وجود ندارد. تیتانیوم و آلیاژهای آن بطور گسترده در هر دو حوزه دندانپزشکی زیبایی و سایر ایمپلنت های استخوانی همچون عمل جراحی جایگزینی استخوان ها استفاده می شود.

بطور کلی، اگر شما تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید، یک فرد مناسب برای استفاده از ایمپلنت های دندان برای اصلاح طرح لبخند دندان می باشید. در این شرایط مهم است که وضعیت سلامتی مناسب داشته باشید،

هر چند باید توجه داشت بعضی شرایط و ابتلا به برخی بیماری ها می تواند بر مناسب بودن ایمپلنت ها تاثیرگذار باشد. برای مثال، دیابت کنترل نشده، سرطان، استفاده از پرتو درمانی برای فک ها، سیگار کشیدن، اعتیاد به الکل، یا ابتلا به بیماری پریودنتال (لثه) کنترل نشده، همگی می توانند بر جوش خوردن ایمپلنت ها در استخوان تاثیر گذارند و به این ترتیب باعث ایجاد مشکل در هنگام استفاده از ایمپلنت شوند.

همواره توجه داشته باشید که اطلاع جراح دندان از وضعیت سلامتی شما (قبلی و فعلی) به همراه تمام داروهایی که مصرف می کنید (صرف نظر از شیمیایی یا گیاهی بودن) از اهمیت خاص در هنگام مراجعه به دندان پزشک برای کار گذاشتن ایمپلنت برخوردار است.

ایمپلنت های دندان بالاترین نسبت موفقیت را در بین ایمپلنت های مورد استفاده در عمل های جراحی دارد. هم چنین روش ایمپلنت و کاشت دندان با لیزر باکتری‌هایی که در اغلب موارد موجب پوسیدگی دندان و عفونت لثه می‌شوند را از بین می‌برد. در واقع دندان پزشک با یک اصلاح طرح لبخند جامع می‌تواند سلامت و ظاهر زیبای دندان‌ها را بازیابی کند.

علاوه بر جایگزین کردن دندان های از بین رفته، ایمپلنت ها می تواند به حفظ ظاهر استخوان فک و تراکم آن کمک نمایند. این شرایط به معنی این است که ایمپلنت ها همچنین می توانند از ساختار اسکلتی صورت حفاظت کرده و بطور غیر مستقیم ساختارهای بافت نرم و بافت های لثه، گونه ها و لب ها را محافظت نمایند.

انجام ارتودنسی بعد از ایمپلنت دندان یا حتی انجام ارتودنسی قبل از ایمپلنت می توانند به بهبود وضعیت غذا خوردن، جویدن، خندیدن، صحبت کردن، و طبیعی به نظر رسیدن صورت فرد کمک نمایند. انجام ارتودنسی و ایمپلنت به صورت همزمان می تواند بر وضعیت اجتماعی، روانی و نیز فیزیکی بیمار تاثیر داشته باشد.

برچسب ها: ایمپلنت ، دندان ، استخوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: