کد خبر: ۱۰۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفا آنلاین>سلامت>در یک تحقیق وسیع، محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) و بیمارستان عمومی ماساچوست، ابزار کاشتنی جدید و کوچکی را طراحی کرده‌اند که می‌تواند داروهای شیمی‌درمانی را به‌طور مستقیم وارد بخش‌های سرطانی لوزالمعده کند.
به گزارش شفا آنلاین،  با بررسی موش‌ها، آن‌ها دریافتند که این روش 12 بار موثرتر از تزریق داخل وریدی داروهای شیمی‌درمانی است که بیشتر بیماران در حال ‌حاضر از آن استفاده می‌کنند.

       محققان اکنون در حال آماده‌سازی کارآزمایی بالینی این دستگاه برای انسان‌ها هستند.

       لورا اندولفی از موسسه و مرکز مهندسی و علوم پزشکیMIT گفت:«روشن است که این ابزار از پتانسیل بالایی برای دستیابی به یک دارو موضعی برخوردار است. شما می‌توانید از این ایمپلنت برای دستیابی به دارو در محل تومور و کنترل پیشرفت و حتی کوچک شدن آن استفاده کنید، تا اندازه‌ای که بتوان تومور را با جراحی از بدن خارج کرد.»

       این فیلم نازک و قابل‌انعطاف همچنین می‌تواند برای درمان سایر تومورهای انسانی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، استفاده شود.

       این گروه یک نوار پلیمری قابل‌انعطاف را که با نام PLGA شناخته می‌شود، طراحی کرده‌اند تا بتوانند داروها و سایر کاربردهای پزشکی را به محل بیماری برسانند. این نوار می‌تواند لوله شده و داخل یک لوله باریک قرار بگیرد و از طریق یک کاتتر وارد شود، درنتیجه کاشتن آن به روش جراحی به‌طور نسبی ساده است.

       زمانی که این لوله به لوزالمعده می‌رسد از پوشش خود خارج شده و با شکل تومور تطبیق پیدا می‌کند. داروهایی که درون این لوله جاسازی شده‌اند، طی یک برنامه زمانی از پیش تعیین‌شده آزاد می‌شوند.

       این لوله طوری طراحی شده است که دارو را فقط در اثر تماس با تومور از خود ترشح می‌کند و درنتیجه عوارض جانبی داروها بر بافت‌های مجاور را به کمترین میزان می‌رساند.

       محققان آزمایش‌هایی بر دو گروه از موش‌ها که تومورهای سرطان لوزالمعده در آن‌ها جاگذاری شده بود، انجام دادند.

       در یکی از گروه‌ها داروی شیمی‌درمانی پاکلیتکسل از طریق این ایمپلنت به بدن موش‌ها وارد شد و در گروه دیگر همین دارو از طریق روش متداول تزریق وریدی صورت گرفت. در موش‌هایی که این دارو را از طریق ایمپلنت دریافت کرده بودند، رشد تومور متوقف شد و در برخی موارد حجم آن کاهش یافت.

       درمان موضعی همچنین باعث افزایش مقدار بافت سرطانی مرده شده بود. علاوه بر آن، این لوله عملکردی همچون یک محافظ فیزیکی را ایفا می‌کرد که قادر به کاهش انتشار سایر بخش‌های بدن بود.

       ترکیب آزادسازی موضعی، زمانمند و کنترل‌شده دارو، همراه با استفاده از ترکیبات حیاتی می‌تواند پاسخگوی دشواری‌های عمده بر سر راه درمان سرطان لوزالمعده باشد و موانع درمان‌های دارویی این بیماری را از سر راه بردارد. سپید
Factor-Tech.com

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: