کد خبر: ۱۶۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 21
امیدوارم وزیر رفاه به شکرانه رای اعتماد به عنوان اولین اقدام بیماری نادر را تحت پوشش بیمه قرار دهد.
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران و شورای شهر تهران در دوره چهارم از تحت پوشش بیمه نبودن بیماری های نادر اظهار تاسف کرد و گفت: امیدوارم وزیر رفاه به شکرانه رای اعتماد به عنوان اولین اقدام بیماری نادر را تحت پوشش بیمه قرار دهد.
به گزارش شفا آنلاین،رحمت الله حافظی روز دوشنبه در مراسم افتتاح کلینیک تخصصی خدمات و حمایت از بیماران نادر همچنین گفت سازمان های مردم نهاد می توانند در این زمینه کمک باشند که در ثبت این سازمان ها اغلب مشکل پیش می آید.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این مراسم گفت : ما از سازمان های مردم نهاد و بنیادها تقاضا داریم که به مناطق محروم بروند و فعالیت کنند .

صلاح الدین دلشاد افزود: در دین اسلام و از سوی پیامبر اسلام تاکید شده است کسی که از حال و مشکلات مسلمانان با خبر نباشد از ما نیست ، بنابر این سازمان های مردم نهاد که از بهترین انسان ها شکل گرفته اند بایدحوزه فعالیت خود را به مناطق محروم گسترش دهند .

وی با تشکر از خدمات و زحمات سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت ،ادامه داد: در تهران امکانات فراهم است باید مردم مناطق محروم را بیشتر دید .

دلشاد نیز با تاکید براینکه دولت باید امکانات لازم برای سازمان های مردم نهاد را فراهم کند ،خاطر نشان کرد:در حال حاضر این سازمان ها درگیر مسایل دست و پاگیر هستند .

دلشاد با بیان حدیث قدسی که هرکس که به مردم خدمت کند از محبوبترین بنده های من است ،گفت : در هند به ازای هر 400نفر یک سازمان مردم نهاد داریم ،اما درایران آمار درستی از این سازمان ها در دست نداریم .

دلشاد تاکید کرد: مردم ما قدر شناس هستند ،اما کشور های ارو پایی عواطف ما را ندارند و به جای آن سازمان های مردم نهاد فعال هستند و در فرانسه از هر 6 نفر 5 نفر دراین سازمان ها فعالیت می کنند .

وی خاطر نشان کرد: در غرب این سازمان ها عواطف انسانی را جهت دهی می کنند و هرکس هم به این سازمان ها کمک کند از مالیات معاف می شود .

کلینیک تخصصی خدمات و حمایت درمانی از بیماران دچار بیماری های نادر امروز (دوشنبه) با حضور علی داودیان مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر و رحمت الله حافظی عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران افتتاح شد.

در کلینیک تخصصی خدمات و حمایت درمانی نادر خدماتی چون جراحی عمومی، جراحی اطفال، ارتوپدی، روانپزشکی، جراحی مغز و اعصاب، زنان و مامایی وچشم پزشکی توسط پزشکان متخصص همه روزه از ساعت 8صبح تا 22 آماده پذیرش و ارایه خدمات به بیماران نادر است.

در این کلینیک 16 پزشک فوق تخصص و همینطور به صورت دوره ای پزشکانی از کشورهایی چون آلمان، فرانسه و امریکا به صورت رایگان بیماران نادر را معاینه و خدمات ارایه می دهند.
بنیاد بیماری های نادر ایران متعلق به یک میلیون و 200 هزار بیمار نادر در کشور است البته 6 هزار نوع بیماری نادر در جهان ثبت شده که 200 نوع آن شیوع بیشتری دارد و در ایران 58 نوع شناسایی و 20 نوع آن ساماندهی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: