کد خبر: ۱۶۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 21
هر ماه مطالبات داروخانه‌های خصوصی از بیمه‌ها برابر با 500 میلیارد تومان است که برای هشت ماه بدهی که سازمانهای بیمه‌گر به داروخانه‌ها دارند، این رقم در حدود چهار هزار میلیارد تومان می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت> دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به رونمایی کتاب طرح توانمندسازی داروخانه‌ها در راستای افزایش خدمات دارویی به بیماران نسبت به مشکل بحرانی تهیه دارو در داروخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین،  سید مهدی سجادی در نشست خبری انجمن داروسازان ایران با اشاره به رونمایی کتاب طرح توانمندسازی داروخانه‌ها اظهار داشت: در روز داروساز کتاب طرح توانمندسازی داروخانه‌ها برای اصلاح روند فعالیت‌های داروخانه‌های کشور رونمایی خواهد شد.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: بنابراین در یکی و دو سال آینده باید همه داروخانه به اجرای کامل این کتاب اقدام کنند تا کیفیت ارائه خدمات دارویی به بیماران افزایش یابد.

سجادی درباره بدهی بیمه‌ها به داروخانه نیز عنوان کرد: سازمان بیمه سلامت تا آذر سال 95 و بیمه تامین اجتماعی تا بهمن سال 95 بدهی‌های خود را پرداخت کردند.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: بنابراین با توجه به عقب افتادن هشت ماهه مطالبه داروخانه متعاقباً شرایط بحران اعلام می‌کنیم زیرا احتمالاً همکاران داروخانه‌ ای، دیگر امکان تهیه دارو نخواهند داشت و در استانها نیز داروخانه برای نسخه‌پیچی به بیماران با دشواری و معذوریت مواجه خواهند شد.

وی همچنین درباره توجه به حمایت از داروسازان(Pharmacists) بالینی و بیمارستانی تاکید کرد و گفت: هر ماه مطالبات داروخانه‌های خصوصی از بیمه‌ها برابر با 500 میلیارد تومان است که برای هشت ماه بدهی که سازمانهای بیمه‌گر به داروخانه‌ها دارند، این رقم در حدود چهار هزار میلیارد تومان می‌شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران درباره پایه صادرات دارویی کشور بر روی 100 میلیون دلار بود که هم اکنون به 150 میلیون دلار افزایش یافته است.

سجادی همچنین درباره توزیع داروهای بیماران خاص بیان داشت: ما درخواست داشتیم که توزیع داروهای خاص از وضعیت توزیع کنونی گسترش یابد، که قرار است داروخانه‌های(pharmacy) منتخب خصوصی نیز به توزیع این داروها اقدام کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: