کد خبر: ۱۶۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 21
بشر از مدتها قبل به این موضوع پی برده بود که تغذیه از شیرمادر تاثیرات شگرفی بر حفظ سلامت نوزادان دارد. زیرا شیر منبعی بی همتا از پروتئین ها، چربی ها و قندهای مناسب برای نوزادان را در اختیار آنها قرار می دهد
شفا آنلاین>سلامت>محققان موفق به شناسایی آنتی بیوتیک(Antibiotics) جدیدی در قند شیر مادر شده اند که از توانایی مقابله با باکتری های بسیار مقاوم در برابر دیگر آنتی بیوتیک ها برخوردار است.

به گزارش شفا آنلاین، در سال های اخیر برخی دانشمندان هشدار داده بودند که ضروری است برای شناسایی مواد و روش های جدید مقابله با باکتری های خطرناک تلاش بیشتری به عمل آید. زیرا با افزایش مقاومت باکتری ها در برابر مواد دارویی موجود این نگرانی وجود دارد که بیماری ها و عفونت(Infection) های ساده هم در آینده موجب مرگ انسان شوند.

پژوهشگران دانشگاه وندربیلت آمریکا نوع جدیدی از آنتی بیوتیک ها را شناسایی کرده اند که به راحتی از شیر مادر قابل استحصال بوده و برای برطرف کردن این چالش قابل استفاده است.

بشر از مدتها قبل به این موضوع پی برده بود که تغذیه از شیرمادر تاثیرات شگرفی بر حفظ سلامت نوزادان دارد. زیرا شیر منبعی بی همتا از پروتئین ها، چربی ها و قندهای مناسب برای نوزادان را در اختیار آنها قرار می دهد. شیر مادر با توجه به عدم تکمیل سیستم ایمنی(Safety system) بدن نوزاد از ابتلای وی به بیماری هم جلوگیری می کند.

تا به حال تصور می شد که مواد ضدباکتری بیشتر در پروتئین شیر موجود است، اما با این پژوهش جدید مشخص شده که این مواد در قند شیر مادر هم وجود دارند.

محققان برای بررسی این موضوع پژوهش های گسترده ای را بر روی نمونه های شیر مادران مختلف انجام داده اند و تا به حال یک نوع قند در شیر مادر شناسایی کرده اند که قادر به کشتن باکتری های خطرناک و نابودی بیوفیلم های محل زندگی باکتری هاست که این موجودات از آنها به عنوان پوشش محافظ استفاده می کنند. انتظار می رود با ادامه این بررسی ها یک نوع قند دیگر در شیر انسان با چنین قابلیتی شناسایی شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: