کد خبر: ۱۶۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 17
مهمترین نکته ای که امروز می‌توانیم در عرصه بین الملل به طور کامل بر روی آن مانور بدهیم و به عنوان افتخار کشور و مردم در دنیا مطرح کنیم، دستاوردها و ارتقای شاخص های حوزه سلامت و درمان است.
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین نکته ای که امروز می‌توانیم در عرصه بین الملل به طور کامل بر روی آن مانور بدهیم و به عنوان افتخار کشور و مردم در دنیا مطرح کنیم، دستاوردها و ارتقای شاخص های حوزه سلامت و درمان است.

به گزارش شفا آنلاین،فرهاد تجری افزود: دکتر سید حسن هاشمی در دولت یازدهم با اجرای طرح تحول سلامت(Health reform plan)، شاخص های این حوزه را در عرصه بین المللی به جایگاه و مرتبه فاخری رساند.

وی با اشاره به وجود محدودیت منابع و همراهی نکردن برخی وزارتخانه ها با طرح تحول سلامت ادامه داد: این طرح عظیم تحت الشعاع پرداخت دستمزدهای حوزه پزشکان و متخصصان قرار گرفت و با مشکلاتی مواجه شد.
اما اجرای این با توجه به مشکلات و عقب ماندگی های نظام سلامت یک ضرورت مهم و پر اهمیت در کشور بود که دکتر هاشمی به عنوان یک سیاست راهبردی با وجود تمام مشکلات آن را اجرا کرد.

نماینده قصرشیرین، گیلان غرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به اعتقاد من اجرای طرح تحول سلامت یک ضرورت بوده و خواهد بود امیدوارم در دوره بعدی نهایی شود و به همه دستاوردهای خود برسد.

وی گفت: با توجه به عملکرد خوب، رفتار صادقانه و مدیریت قابل قبول دکتر هاشمی او در کابینه دوازدهم نیز برای ادامه فعالیت های خود حضور خواهد داشت.

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دکتر حسن قاضی زاده در مدت مدیریت وزارت بهداشت خود در کابینه یازدهم سنگ تمام گذاشت و لازم است چهارسال دیگر به فعالیت خود ادامه دهد تا به مناطقی که در حاشیه ها قرار دارند و جزء مناطق محروم محسوب می شوند، بیشتر رسیدگی شود.

وی گفت: دکتر هاشمی در دولت یازدهم تلاش زیادی کرد که دستاوردهای طرح تحول سلامت در مناطق محروم نیز دیده شود اما به علت عقب ماندگی که از گذشته مانده است هنوز در مناطق مرزی کشور طرح تحول سلامت به طور کامل نمایان نیست و آثار این طرح به دلیل حجم زیاد کار و بیشتر در مناطق شهری و بزرگ قابل رویت است که امیدواریم در چهارسال آینده شاهد آثار این طرح در شهرها و مناطق اطراف باشیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دسترسی به داروهایی که پیش از این فراهم کردن آنها میسر نبود، کاهش هزینه های درمانی، کاهش رفت و آمدهای افراد بین مراکز درمانی و بیمه ها و تکریم ارباب و رجوع در مراجعه به بیمارستان ها از مهمترین اتفاقاتی است که در این سال ها رخ داده است.

میرزاده با بیان اینکه حضور پزشکان در مناطق محروم همواره با کاستی های بسیار همراه بوده است،عنوان کرد: نبودن پزشکان متخصص و کمبود امکانات پزشکی در شهرستان های اطراف هنوز به خوبی ابعاد طرح تحول سلامت را در کشور نشان نمی دهد و لازم است با ادامه حضور دکتر هاشمی و تکمیل این طرح این آثار در مناطق محروم بیشتر نمایان شود.
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، کمیسیون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: