کد خبر: ۱۶۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
پروفسور موریسون،یکی ازمسئولان ارشد این مطالعه، اظهار داشت: "طبق یافته های جدید ممکن است برای زنان باردار دارای اضافه وزن، چاقی و دیابتی توصیه گردد تا درمان هایی برای کمک به بالغ شدن ریه های نوزادانشان قبل از زایمان صورت گیرد.

شفاآنلاین>سلامت> نتایج تحقیقات انجام شده نشان می دهد تولد نوزادان به دنیا آمده در زنان دارای اضافه وزن، چاق یا مبتلا به دیابت در دوران بارداری، دارای ریه های نابالغ نسبت به نوزادانی هستند که مادرانی با وزن طبیعی دارند.

به گزارش شفاآنلاین، تحقیقات قبلی نشان داده است که زنان دارای اضافه وزن، چاق یا مبتلا به دیابت در دوران بارداری، افزایش خطر ابتلا به یک کودک را تجربه می کنند که مشکلات ریه را در هنگام تولد و بعد از آن در دوران کودکی و پس از تولد تجربه می کند.

تیم محققان یک دانشگاه دراسترالیا دریافتند که این فرزندان در معرض ریسک بالاتری هستند و دارای ریه های ضعیف تری هستند. ریه ها یک ماده به نام سورفکتانت را تولید می کنند که دو هدف دارد: سطوح راه هوایی را از هم چسبیده و همچنین باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. ریه های ضعیف سورفاکتانت کمتری تولید می کنند که در نتیجه نمی توانند عملکرد عادی خود را انجام دهند.

پروفسور موریسون،یکی ازمسئولان ارشد این مطالعه، اظهار داشت: "طبق یافته های جدید ممکن است برای زنان باردار دارای اضافه وزن، چاقی و دیابتی توصیه گردد تا درمان هایی برای کمک به بالغ شدن ریه های نوزادانشان قبل از زایمان صورت گیرد. همچنین ممکن است مراقبت هایی از زنان با اضافه وزن، چاقی و دیابت برای پیشگیری از بارداری به منظور بهبود سلامت نوزادان انچام گیرد.

وی افزود: "مطالعات بیشتر در این زمینه پیگیری خواهد شد که آیا خطر ابتلا به مشکلات تنفسی در این کودکان بالاتر است یا خیر.

برچسب ها: ریه ، سلامت ، نابالغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: