کد خبر: ۱۶۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 16
ر دوران وزارت هاشمی ، تنها سه درصد بیماران برای تهیه نیازهای خود به خارج از بیمارستان ارجاع داده می شوند و همچنین 32 پایگاه اورژانس هوایی تاسیس شد. یکهزار و 500 تخت اورژانس افزایش یافت و مسائل زیرمیزی از بین رفت
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران وزارت دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی، کمبود دارو از 350 قلم به 30 قلم رسید و 128 کلینیک تخصصی در شهرهای مختلف تاسیس شد.

به گزارش شفا آنلاین، احمد بیگدلی در جلسه صبح روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در دوران وزارت هاشمی ، تنها سه درصد بیماران برای تهیه نیازهای خود به خارج از بیمارستان ارجاع داده می شوند و همچنین 32 پایگاه اورژانس هوایی(Air Emergency) تاسیس شد. یکهزار و 500 تخت اورژانس افزایش یافت و مسائل زیرمیزی از بین رفت.

وی ، ایجاد یکهزار و 800 واحد اختصاصی زایمان و تکمیل و بهره برداری چهارهزار و 388 تخت در قالب طرح تحول سلامت را از دیگر خدمات هاشمی در دوره وزارتش نام برد و گفت:این خدمات به جز همت تلاشگران عرصه سلامت به ویژه شخص وزیر بهداشت ، میسر نمی شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران پیش از وزیری قاضی زاده هاشمی ،گفت: در آن زمان، وقتی مردم به مراکز درمانی مراجعه می کردند اگر وضعیت مالی بدی داشتند نه بیمارستان درمان می شد و نه جنازه متوفی به خانواده تحویل داده می شد. حدود پنج تا 6 میلیون نفر فاقد هرگونه بیمه درمانی بودند.

بیگدلی ادامه داد: بیش از 75 درصد از هزینه های درمانی برعهده مردم بود و مردم در تهیه دارو حدود 350 قلم دارو مشکل داشتند و مردم باید تمام ملزومات و تجهیزات را از خارج بیمارستان و با هزینه شخصی تهیه می کردند، در آن روز کمبود منابع مالی علت اصلی چالش های وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان نبود بلکه مشکل در مدیریت برنامه بود و هیچ چشم انداز شفاف قابل اندازه گیری برای حقوق سلامت مردم در این حوزه وجود نداشت.

وی تاکید کرد: با این اوضاع حوزه بهداشت و درمان و کاهش شدید اعتماد مردم، آقای دکتر هاشمی با اعتقادی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب داشت، تفکر و تلاش خود را براین اساس شکل دادند و عملیاتی کردند و رفاه و راحتی و آسایش شخصی خودشان و خانواده شان را کنار گذاشتند و با روحیه جهادی وارد این محیط پراضطراب وزارت شد.

وی اضافه کرد: او مانند شما تمامی نمایندگان ، طبق اصل 29 قانون اساسی، سلامت را حق همگانی مردم می دانستند، انسان سالم را محور توسعه پایدار می دانستند و رشد اقتصادی و سیاسی و فرهنگی پایدار بدون داشتن انسان های سالم را امکان پذیر نمی دانستند و دنبال یک تحول اساسی در نحوه مدیریت پرجمعیت ترین و تخصصی ترین وزارتخانه بود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر هاشمی وعده ایجاد بیمه فراگیر با عمق و کیفیت مناسب برای همه آحاد مردم دادند. در برنامه خود، تقویت و ارتقای نظام شبکه های بهداشتی و درمانی کشور را دیده بودند و دنبال راهکاری برای تامین نیروی انسانی متخصص برای مناطق محروم بودند. بازسازی و نوسازی و گسترش شبکه بهداشتی و درمانی کشور که فرسوده و پیر شده بود را قول دادند و رسیدگی به محرومین، روستاها و نقاط دورافتاده و تقویت بیمارستان های دولتی را جزو برنامه های خود قرار دادند و به قول شاعر بزرگ کشور :'سعدیا گرچه سخندان ومصالح گویی ، به عمل کار برآید نه به سخنرانی'.

بیگدلی افزود: دکتر خاتمی از شخصیت حقیقی دکتر هاشمی فرمودند اما لازم به ذکر دو نکته است که دکتر هاشمی مقام نوزدهم چشم پزشکی دنیا را دارند. 350 مقاله بین المللی نوشتند و 10 کتاب بین المللی و مرجع تالیف کرده اند. با تلاش های شبانه روزی او رتبه ایران بین 210 کشور جهان در وزارتخانه های آنها، نوزدهم شد.

وی خاطرنشان کرد: من از شما نمایندگان بزرگوار که من هم یکی از نمایندگان به شمار می روم، وظیفه خود دانستم به پیروی و توصیه مردم ایران، استان زنجان و شهرستان خدابنده و نمایندگان استان زنجان، ضمن تبیین تلاش های صورت گرفته از مظهر شما نمایندگان ، استدعا دارم با رای حداکثری خود به دکتر قاضی زاده هاشمی، زمینه تحقق نظام سلامت در خور و منزلت مردم شریف ایران فراهم آورید.

جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم از روز گذشته (سه شنبه 24 مرداد ماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و قرار است نمایندگان ملت در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به وزیران پیشنهادی رای اعتماد دهند.

تاکنون پنج وزیر معرفی شده از سوی رئیس جمهوری و موافقان و مخالفان آنان در مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات خود را در صحن علنی مطرح کرده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: