کد خبر: ۱۶۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 16
یک وعده مصرفی از جگر مرغ حاوی ۶.۴ گرم چربی بوده که ۲ گرم از آن چربی اشباع شده است. درصورتیکه در معرض خطر بیماری قلبی هستید، جگر مرغ ممکن است انتخاب مناسبی برای سلامتی شما نباشد
شفا آنلاین>تغذیه>جگر مرغ سرشار از آهن و پروتئین است، به طوریکه ۱۰۰ گرم از آن بیش از نیمی از نیاز روزانه توصیه شده به آهن را تامین می کند.

به گزارش شفا آنلاین، یک وعده مصرفی برابر با ۱۰۰ گرم جگر مرغ سرخ شده حاوی ۱۷۲ کالری بوده که بیش از ۱۰۰ کالری آن مربوط به پروتئین است. یک وعده مصرف جگر مرغ همچنین ۲۵.۸ گرم پروتئین دارد که ۴۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به پروتئین را برای بدن فراهم می کند. جگر مرغ یک پروتئین کامل بوده، زیرا حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است.

اسیدهای آمینه
جگر مرغ نه تنها حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری برای بدن است، بلکه مقادیر بالایی از این اسیدهای آمینه را نیز شامل می شود. براساس توصیه سازمان بهداشت جهانی(WHO)، یک وعده مصرفی از جگر مرغ برای فردی با وزن ۸۰ کیلوگرم، ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه حداقلی او به اسیدآمینه فنیل آلانین را تامین می کند. این اسید آمینه به تولید دوپامین و نوراپی نفرین کمک کرده که دو انتقال دهنده ی موثر در حافظه و خلق و خو به حساب می آیند. یک وعده مصرف جگر مرغ همچنین محتوی ۵۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به سایر اسیدهای آمینه ضروری است.

چربی و کلسترول
یک وعده مصرفی از جگر مرغ حاوی ۶.۴ گرم چربی بوده که ۲ گرم از آن چربی اشباع شده است. درصورتیکه در معرض خطر بیماری قلبی هستید، جگر مرغ ممکن است انتخاب مناسبی برای سلامتی شما نباشد، زیرا هر وعده مصرفی آن حاوی ۵۶۴ میلی گرم کلسترول(Cholesterol) بوده که تقریبا معادل دو برابر حدکثر میزان توصیه شده است. همچنین بهتر است میزان کلسترول موجود در رژیم غذایی محدود شود زیرا می تواند منجر به ایجاد پلاک در دیواره عروق شود.

آهن و سایر مواد معدنی
مصرف جگر مرغ اگرچه برای بیماران قلبی مناسب نیست، اما می تواند انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به کم خونی(Anemia) باشد. یک وعده مصرفی از جگر مرغ بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده مردان و ۷۲ درصد از نیاز روزانه توصیه شده بانوان به آهن را فراهم می کند. آهن برای تشکیل هموگلوبین ضروری است زیرا اکسیژن را به سراسر بدن حمل می کند. همچنین یک وعده مصرف جگر مرغ حاوی ۶۳ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به فسفر، بیش از ۵۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به مس، بیش از ۳۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به روی و بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به سلنیوم است.

ویتامین ها
جگر مرغ همچنین حاوی ویتامین های بسیاری است، به طوریکه یک وعده مصرفی، بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین A ، فولات، اسید پانتوتنیک ، ریبوفلاوین و ویتامین B12 را تامین می کند. همچنین حاوی ۵۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به کولین، ویتامین B6 و نیاسین است. گفتنی است ویتامین A حافظ چشم ها و سیستم ایمنی(Safety system) می باشد. ویتامین های گروه B نیز به سلامت سیستم عصبی، کبد، مغز و ماهیچه ها کمک می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: