کد خبر: ۱۶۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 16
محققان دانشگاه سینسیناتی یک دستگاه ردیاب تناسب اندام را توسعه داده‌اند که نه تنها عرق بدن را آنالیز می‌کند و اطلاعاتی درباره سلامتی کاربر ارائه می‌دهد
شفاآنلاین>سلامت> محققان دانشگاه سینسیناتی یک دستگاه ردیاب تناسب اندام  را توسعه داده‌اند که نه تنها عرق بدن را آنالیز می‌کند و اطلاعاتی درباره سلامتی کاربر ارائه می‌دهد، بلکه  باعث می‌شود در یک نقطه‌ از بدن عرق تولید شود تا از طریق آن بتوان اطلاعات بیومتریک بدن را  تجزیه و تحلیل کرد.

به کزارش شفاآنلاین، در دستگاه‌های قبلی یا موجود در بازار که از طریق تعریق، بیومتریک بدن(Body) را اندازه می‌گیرند، فرد باید مدت زمانی فعالیت داشته باشد. مثلاً بدود تا در بدنش تعریق(Sweating) ایجاد شود ولی این دستگاه به شکل یک چسب زخم عمل کرده و به پوست کاربر می‌چسبد و بدون اینکه  فرد نیازی به فعالیت‌های بدنی برای تعریق داشته باشد، می‌تواند در جایی بنشیند و یک بخش از  بدنش عرق تولید کند تا بتوان استرس، قند خون و... را اندازه‌گیری کرد.  پروفسور جیسون‌ هایکنفیلد ، سازنده این دستگاه می‌گوید: این دستگاه قادر است بدون نیاز به دویدن‌های زیاد در منطقه‌ای از بدن کاربر تعریق ایجاد کند تا با تجزیه و تحلیل آن بتوان سطح بیومتریک بدن فرد را اندازه گرفت و با این کار دیگر نیازی به کشیدن خون که برای برخی نیز بسیار دردناک است، نخواهد بود.  از عرق می‌توان برای اندازه‌گیری سطح هیدراتاسیون، درجه استرس (از طریق اندازه‌گیری کورتیزون) یا میزان قند خون افراد دیابتی نوع یک و دو و... استفاده کرد. به گفته سازنده این دستگاه، این وسیله می‌تواند انقلابی در اندازه‌گیری میزان قند خون افراد دیابتی نیز ایجاد کند، چرا که دیگر نیازی به فرو کردن سوزن در انگشتان آنها نیست. اما بحث تعریق بدون انجام هرگونه فعالیت بدنی چگونه صورت می‌گیرد؟ به گفته پروفسور جیسون‌ هایکنفیلد، برای این کار از دو روش فیزیکی و شیمیایی استفاده می‌شود. به طوری که جریان الکتریکی 2/0 میلی آمپر به یک منطقه از بدن فرد فرستاده می‌شود که کاربر حتی آن را احساس نمی‌کند. از سوی دیگر ماده شیمیایی به نام کریاکول به لایه بالایی پوست تزریق می‌شود تا غده عرق کاربر را تحریک کند و تعریق صورت بگیرد. محققان این طرح معتقد هستند  که این دستگاه روی بسیاری از افراد آزمایش شده و نتایج خوبی به دست آمده است اما باید تحقیقات تکمیلی ادامه یابد و هنوز مشخص نیست چه زمانی وارد بازار خواهد شد.

برچسب ها: تعریق بدن ، سلامت ، بدن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: