کد خبر: ۱۶۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 15
در این کنگره بیش از 55 سخنران حضور داشته و حدود 100 مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده است. همچنین ارائه 18 پوستر در این کنگره را شاهد خواهیم بود.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی اپتومتری(Optoelectric) ایران با اشاره به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات چشم و بینایی می‌تواند با خدمات اپتومتریست‌ها برطرف شود، گفت: چالش‌های پیش روی اپتومتری در بیستمین کنگره اپتومتری ایران مطرح می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،علی میرزاجانی در نشست خبری که در ارتباط با بیستمین کنگره اپتومتری ایران برگزار شد، اظهار داشت: در این کنگره بیش از 55 سخنران حضور داشته و حدود 100 مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده است. همچنین ارائه 18 پوستر در این کنگره را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تجویز و فیت عدسی‌های تماسی اپتومتری کودکان، تست‌های پاراکلینیکی بینایی، ساخت عینک طبی و مبحث کم‌بینایی از جمله مباحثی بوده که در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به اینکه چالش‌های اپتومتری(Optoelectric) نیز در این کنگره مورد توجه قرار دارد، افزود: عدم در نظر گرفتن قابلیت اپتومتریست‌ها برای ارائه خدمات بینایی و مراقبت اولیه چشم از جمله این چالش‌ها بوده و متأسفانه در نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده پیش‌بینی استفاده از اپتومترها نشده است.

میرزاجانی اضافه کرد: 70 تا 80 درصد مشکلات چشم و بینایی می‌تواند با خدمات اپتومتریست‌ها مرتفع شود و این مسئله علاوه بر برداشتن بار سنگین نیروی انسانی هزینه‌های مربوط به نظام سلامت را کاهش می‌دهد.

وی به دخالت وزارت صنعت و معدن در حوزه عینک طبی اشاره کرد و گفت: علی‌رغم قانون شفاف در خصوص اینکه ساخت عینک طبی حرفه وابسته به پزشکی است، وزارت صنعت و معدن از این مسئله تمکین نمی‌کند و در کدهای آیسیک صنعت و معدن حدود 10 شغل مربوط به عینک طبی تعریف کرده‌اند که این موضوع کاملاً مغایر با قانون مجلس شورای اسلامی و آرای متعدد دیوان عدالت اداری است.

برچسب ها: چشم ، سلامت ، اپتومتری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: