کد خبر: ۱۶۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 12
این فناوری با استفاده از یک آنالیزور طیفی به نام TIR انجام می‌شود که به گوشی هوشمند متصل می‌شود و قادر به بررسی نمونه خون، ادرار و بزاق بیمار است.
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا فناوری(Technology) را توسعه داده‌اند که آزمایش‌های تشخیصی پزشکی را با استفاده از گوشی هوشمند ممکن می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،این فناوری با استفاده از یک آنالیزور طیفی به نام TIR انجام می‌شود که به گوشی هوشمند متصل می‌شود و قادر به بررسی نمونه خون، ادرار و بزاق بیمار است.
 

آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد نتایج این آنالیزور(analyzer) طیفی قابل حمل کاملا قابل اعتماد است و می‌تواند در موارد خاص جایگزین تجهیزات گران‌قیمت و حجیم آزمایشگاهی باشد. مدیر این پروژه آنالیزور TRI را مشابه چاقوی حسگر زیستی ارتش سوییس می‌داند و معتقد است این آنالیزور با بررسی نمونه های خون، ادرار و بزاق می‌تواند با هزاران آزمایش تشخیصی پزشکی سازگار شود.

آنالیزور TRI در حال حاضر برای تشخیص یک نشانگر زیستی مرتبط با ماه‌های اول بارداری و آزمایش PKU در نوزادان به صورت تجاری مورد استفاده قرار گرفته است. آزمایش PKU به طور غیر مستقیم آنزیم ضروری برای رشد طبیعی نوزاد را بررسی می کند. نتایج این آزمایش به راحتی با نتایج آزمایشگاه‌های پیشرفته رقابت می‌کند.

آنالیزور، دوربین گوشی هوشمند را به یک طیف‌سنج دقیق تبدیل می‌کند. نمونه بزاق یا خون با نور LED گوشی یا دیود لیزری سبز روشن می‌شود؛ سپس نور حاصل از نمونه در یک فیبر نوری جمع‌آوری شده و به سمت دوربین پشت گوشی هدایت می شود. تمام این مولفه‌های اپتیکی توسط یک پد لمسی پلاستیکی تنظیم می‌شود.

این آنالیزور همچنین قادر است به طور همزمان چند نمونه را اندازه‌گیری کند و این کار با استفاده از یک کارتریج که در قسمت بالای آنالیزور قرار می‌گیرد انجام می‌شود. این دستگاه به طور کامل می‌تواند جایگزین آزمایشگاه‌های پیشرفته در مناطق دور افتاده شود. علاوه بر تشخیص پزشکی، این دستگاه برای نظارت بر بهداشت حیوانات، نظارت بر محیط زیست، آزمایش دارو و کنترل کیفیت تولید و ایمنی مواد غذایی نیز قابل استفاده است.
برچسب ها: پزشکی ، هوشمند ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: